spokojna i łagodna rasa kota
MMW
2005-02-22 10:08:33 UTC
Witam po raz pierwszy w grupie "zwierzaki" :-)

Którą rasę kota polecilibyście dla początkującego, chcącego zwierzę łagodne,
spokojne, pozbawione nadmiaru agresji i wielkich aspiracji "łowieckich".
Ze znanych mi ras koty perskie są znane [chyba] z łagodnego usposobienia,
ale pielęgnacja ich sierści mogłaby być zbyt wielkim wyzwaniem, jak dla
mnie :-) A może się mylę, może codzienne szczotkowanie załatwia sprawę?

Proszę o wyrozumiałość, jeśli pytanie jest głupie, ale dotychczas miałem
tylko chomiki syryjskie i jedną mysz, a to spora różnica ;-)

Pozdrawiam,

Michał
Kasia i Tomek
2005-02-22 10:17:32 UTC
Polecam dachowce - maja przeró¿ne charaktery do wyboru do koloru. Jezeli
wezmiesz starszego kotka (np. ze schroniska) to po pierwsze bedziesz mial
pewnosc co do jego temperametnui charakteru, po drugie kot bedzie Ci
przewdzieczny za twoj gest, po trzecie zdecydowanie zrobisz dobry uczynek. A
z mojego doswiadczenie wlasnie male koty sa najbardziej zywiolowe i psotne.
Z wiekiem spokojnieja i madrzej±. Zaloze sie, ze znasz to z obserwacji
ludzi.
Slusznego wyboru i bardoz udanego zycia z kotem.
Pozrawiam
Kasia
Post by MMW
Witam po raz pierwszy w grupie "zwierzaki" :-)
Któr± rasê kota poleciliby¶cie dla pocz±tkuj±cego, chc±cego zwierzê
³agodne,
Post by MMW
spokojne, pozbawione nadmiaru agresji i wielkich aspiracji "³owieckich".
Ze znanych mi ras koty perskie s± znane [chyba] z ³agodnego usposobienia,
ale pielêgnacja ich sier¶ci mog³aby byæ zbyt wielkim wyzwaniem, jak dla
mnie :-) A mo¿e siê mylê, mo¿e codzienne szczotkowanie za³atwia sprawê?
Proszê o wyrozumia³o¶æ, je¶li pytanie jest g³upie, ale dotychczas mia³em
tylko chomiki syryjskie i jedn± mysz, a to spora ró¿nica ;-)
Pozdrawiam,
Micha³
MMW
2005-02-22 10:37:08 UTC
Polecam dachowce - maja przeróżne charaktery do wyboru do koloru. Jezeli
[...]
Z wiekiem spokojnieja i madrzeją. Zaloze sie, ze znasz to z obserwacji
A ja wciąż pytam o RASĘ :-)

Michał
Magdalena Fabrykowska-Młotek
2005-02-22 11:58:50 UTC
Post by MMW
A ja wciąż pytam o RASĘ :-)
Ależ to RASA europejska ;)
--
Magdalena Fabrykowska Młotek
Obecnie czytane: "Omega", "Absolution Gap", "NeoAddix", "Pashazade"
Wojciech Froelich
2005-02-22 13:14:27 UTC
Post by Magdalena Fabrykowska-Młotek
Post by MMW
A ja wciąż pytam o RASĘ :-)
Ależ to RASA europejska ;)
Rasa "kot europejski krótkowłosy" (o kodzie EUR) to zupełnie inna historia.
Proszę nie mieszać :)

W.
http://www.cats-and-translators.com/gallery/Album.html
Krystyna Chiger
2005-02-22 10:46:25 UTC
MMW wrote:
(...)
Post by MMW
Ze znanych mi ras koty perskie są znane [chyba] z łagodnego usposobienia,
ale pielęgnacja ich sierści mogłaby być zbyt wielkim wyzwaniem, jak dla
mnie :-) A może się mylę, może codzienne szczotkowanie załatwia sprawę?
Od jesieni mieszka ze mną długowłosy fold. Sczotkuję go codziennie
(a czasem i dwa razy dziennie). Kot to uwielbia, więc zamiast niemiłego
zabiegu mamy oboje dużą przyjemność. MSZ, długowłosego kota trzeba też
czasem wykąpać. Nie jest w stanie własnym językiem dokładnie wyczyścić
futra. Mój znosi to ze stoickim spokojem, tylko suszarkę życzy sobie
mieć włączoną na pierwszym biegu, przez co suszenie trochę dłużej
trwa :)
Kota rasowego kupujesz od hodowcy, więc pewne zachowania ma już
wyuczone i nie Ty jesteś pierwszym, który go czesze, czy myje.
Hodowca widzi też, jakie kociak ma usposobienie i może doradzić, który
będzie łagodny.
Najpiękniejszą muzyką przed snem
Krystyna Chiger
2005-02-22 10:54:16 UTC
Krystyna Chiger wrote:
(...)
Post by Krystyna Chiger
Hodowca widzi też, jakie kociak ma usposobienie i może doradzić, który
będzie łagodny.
Zapomniałam, więc pogadam sama ze sobą:) Z kotów krótkowłosych
brytyjczyki i egzotyczne mają opinię łagodnych. Ale kot to kot
i można mówić tylko o konkretnym kocie - każdy jest inny.
Najpiękniejszą muzyką przed snem
Beth Winter
2005-02-22 12:23:58 UTC
Post by MMW
[...]
Najlagodniejszy jest taki, ktoremu uratujesz zycie. Moja kotka byla
zabrana od nienadajacych sie do niczego wlascicieli, kocurek jest
wyciagniety z krzakow w formie futrzanego szkielecika - najmilsze dla
czlowieka, jakie w zyciu widzialam.

(A wcale nie naturalnie takie - jak tylko ktokolwiek inny sprobowal
Panterze podskoczyc...)
--
Beth Winter
-- Neil Gaiman
MMW
2005-02-22 12:42:28 UTC
Post by Beth Winter
[...]
Bardzo proszę o odpowiedź na moje pytanie. Nie będę szukał dachowców po
śmietnikach, nie będę jeździł po schroniskach, chciałbym kupić kota
rasowego, który, przy zachowaniu przeze mnie wszystkich zaleceń hodowlanych,
nie będzie mnie złośliwie drapał, wspinał się po firankach pod sufit itp.
[a tak robił dachowiec mojej babci - potrafił nawet atakować ją, gdy
przechodziła obok, chociaż nigdynie zrobiła mu nic złego i wychowywała od
małego]. Odpowiednia rasa zmniejsza szanse na takie zachowanie, podobnie,
jak to ma miejsce z psami.
Beth Winter
2005-02-22 12:45:22 UTC
Post by MMW
Post by Beth Winter
[...]
...ty w zyciu kota nie miales, prawda?

Kot != pies.
--
Beth Winter
-- Neil Gaiman
MMW
2005-02-22 12:47:06 UTC
Post by Beth Winter
Post by MMW
Post by Beth Winter
[...]
dobra, szkoda dyskusji, poszukam na własną ręke

pa :-)
PaulinaW
2005-02-22 12:55:24 UTC
Post by MMW
dobra, szkoda dyskusji, poszukam na własną ręke
Zrozum po prostu, że takie drapanie to nieodzowna cecha kota - pies
szczeka, kot drapie, etc. ;) Rasa nie ma tu nic do rzeczy - każdy kot
włazi na parapety i meble, co najwyżej niektóre przegalpoują przedtem
pół mieszkania z dzikim lamentem, a inne zrobią to cichaczem... ;)

Paulina
BratPit
2005-02-27 12:59:12 UTC
Post by PaulinaW
Zrozum po prostu, że takie drapanie to nieodzowna cecha kota - pies
Moj nie drapie zlosliwie? Wiec to nie kot? :)
Post by PaulinaW
szczeka, kot drapie, etc. ;) Rasa nie ma tu nic do rzeczy - każdy kot
włazi na parapety i meble, co najwyżej niektóre przegalpoują przedtem
Nie kazdy, nie kazdy. :)
Piotr Sawicki
Magda Schreiber
2005-02-22 12:54:22 UTC
Post by MMW
[...]
Własnie się dowiedziałam, że mam rasowego kota...

Pozdrawiam ucieszona
Magda + Ryksa Arystokratka

PS. Chociaż nie. Ryksa mnie nie drapie, ale drapie mojego męża... Już
wiem, moje pół jest rasowe, a jego nie. :-D
PaulinaW
2005-02-22 12:56:09 UTC
Post by Magda Schreiber
PS. Chociaż nie. Ryksa mnie nie drapie, ale drapie mojego męża... Już
wiem, moje pół jest rasowe, a jego nie. :-D
Mój Migdał jest rasowy w porywach ;)

Paulina
Marzena
2005-02-22 23:13:49 UTC
nie bêdzie mnie z³o¶liwie drapa³, wspina³ siê po firankach pod sufit
itp.
W³asnie siê dowiedzia³am, ¿e mam rasowego kota...
mój Beton to pó³ rasowiec :) to znaczy hehe rasowy bez rodowodu :) / to ¿art
oczywi¶cie bo w jego ¿y³ach p³ynie b³êkitna krew kota europejskiego/
Co prawda nie gryzie mnie, nie drapie ( no chyba ze bawimy siê w paj±ka i
Beton wygra), nie wspina siê po firankach ale..
Zdziera tapety, wchodzi gdzie popadnie, cze¶æ dnia -t± ¶pi±c± spêdza w
sofie - ma to z dzieciñstwa by³ z odzysku przez tonz kiedy to !!be!! ludzie
chcieli zalaæ betonem ciemne rury pod szpitalem w Krakowie). Lubi siedzieæ
pod umywalk±, ³apaæ krople kapi±ce z kranu, wyjmowaæ pranie z pralki,
rozwijaæ papier toaletowy w mieszkaniu i masowaæ siê na ¶wiezo wysypanym
¿wirku jak kto¶ z doros³ych nie zamknie ¿wirku w szafie, wówczas ca³e
mieszkanie jest Betona salonem masa¿u.
Zatem Beton Zip z Kopernika to kot rasowy tylko bez rodowodu ;)
Marzena
Wojciech Froelich
2005-02-22 23:37:39 UTC
mój Beton to pół rasowiec :) to znaczy hehe rasowy bez rodowodu :) / to żart
oczywiście bo w jego żyłach płynie błękitna krew kota europejskiego/
To ja się powtórzę. Jest taka rasa jak kot europejski krótkowłosy i jest
ona uznawana choćby przez FIFe (kod rasy EUR), ma własny standard i
oczywiście hodowle (choćby w Czechach czy Finlandii).

W.
http://www.cats-and-translators.com/gallery/Album.html
Marzena
2005-02-23 09:21:54 UTC
Post by Marzena
mój Beton to pó³ rasowiec :) to znaczy hehe rasowy bez rodowodu :) / to ¿art
oczywi¶cie bo w jego ¿y³ach p³ynie b³êkitna krew kota europejskiego/
To ja siê powtórzê. Jest taka rasa jak kot europejski krótkow³osy i jest
ona uznawana choæby przez FIFe (kod rasy EUR), ma w³asny standard i
oczywi¶cie hodowle (choæby w Czechach czy Finlandii).
Ja te¿ siê powtórzê mój kot nie ma rodowodu wiêc nie jest rasowy.
M.
Michalina Michalska
2005-02-22 13:08:49 UTC
rasowego, który, przy zachowaniu przeze mnie wszystkich zaleceñ
hodowlanych,
nie bêdzie mnie z³o¶liwie drapa³, wspina³ siê po firankach pod sufit itp.
[a tak robi³ dachowiec mojej babci - potrafi³ nawet atakowaæ j±, gdy
przechodzi³a obok, chocia¿ nigdynie zrobi³a mu nic z³ego i wychowywa³a od
ma³ego].
Ja mam dwa koty. Dachowca - 6 letniego Tygrysa - i - 5 miesiêcznego
brytyjczyka - Teosia. Tygrys dopuki by³ sam tez lekko by³ niezno¶ny (w³asnie
czasami skaka³ na moje ³ydki, skaka³ mi na plecy gdy rozmawia³am przez
telefon itp., ale w sumie by³ kochanym jedynakiem. Od dwóch miesiêcy Tygrys
jest ANIO£EM, przyczyna prosta - ma towarzystwo i to nie byle jakie -
BRYTYJCZYKA, razem teraz siê bawi± i Tygrys nie potrzebuje mnie ani dzieci
(córka jest o to bardzo zazdrosna) "zabawiaæ". A je¿eli chodzi o rasê to
polecam baaardzo mocno brytyjczyka, one s± po prostu wspania³e, nie
narzucaj± swojego towarzystwa, nie "gadaj±" du¿o, nic nie niszcz±, nie
u¿ywaj± pazurków przy zabawie (czasami zastanawiam siê czy Teo¶ je ma - no
ale co tydzieñ mu podcinam, wiêc ma). Mam Teosia dwa miesi±ce i uwa¿am, ¿e
te koty s± najwspanialsze na swiecie (oprócz Tygrysa oczywi¶cie).

Michalina + 2 ogony Tygrys i Teo¶
Wojciech Froelich
2005-02-22 13:16:16 UTC
nie używają pazurków przy zabawie
To akurat kwestia bardziej nawyków wpojonych przez hodowcę niż
predyspozycji rasy. :)

W.
http://www.cats-and-translators.com/gallery/Album.html
La Luna
2005-02-22 13:26:42 UTC
Pewnego wieczoru Tue, 22 Feb 2005 13:42:28 +0100 wiedźmin zdziwił się
nieco, gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.rec.zwierzaki zamiast
rzucić mu się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako MMW, a następnie
Post by MMW
chciałbym kupić kota
rasowego, który, przy zachowaniu przeze mnie wszystkich zaleceń hodowlanych,
nie będzie mnie złośliwie drapał, wspinał się po firankach pod sufit itp.
Nigdy nie bedziesz mial gwarancji ze dany kot czegos takiego nie bedzie
robil - chocby byl najspokojniejzej rasy.
Nie mowiac o tym ze praktycznie kazdy zdrowy kociak ma okres w zyciu gdy
trzeba miec oczy dookola glowy - bo wszedzie wlazi, wszystko zwala, moze
drapac.
I zeby kot wyrosl na fajnego towarzysza - potrzeba dwoch rzeczy. Trafienia
w osobowosc kota (znam brytyjczyka anemicznego do bolu, oraz takiego ktory
szaleje jak kazdy przecietny kot) i wyczucia w wychowaniu. Doswiadczenie
bardzo sie przydaje.
Nie ma czegos takiego jak zalecenia hodowlane w tym temacie.
Kazdy kot jest inny, kazdy moze sprawiac rozne problemy nad ktorymi trzeba
popracowac. Niektorych cech nie da sie zmienic bez zlamania psychiki kota.
Przy niektorych trzeba sie wykazac ogromnym wyczuciem - zeby sprawy jeszcze
nie pogorszyc.

Dlatego jesli zalezy Ci na bardzo spokojnym kocie - to po prostu zdecyduj
sie na kota doroslego (takiego od roku w gore). Ktorego charakter i
zachowanie sa juz znane.
Bo kupujac kociaka jakiejkolwiek rasy - mozesz albo trafic na osobnika
ktory jest bardzo temperamenntny - albo wyrobisz u niego jakies negatywne
cechy brakiem doswiadczenia.
I co wtedy?
Jesli bedziesz w stanie takie malo pozadane zachowanie z jego strony zniesc
i sie z tym pogodzic - to super.
Jesli nie - to sie zastanow nad tym czy naprawde kota chcesz.
--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło
Wojciech Froelich
2005-02-22 13:23:16 UTC
Post by MMW
Witam po raz pierwszy w grupie "zwierzaki" :-)
Którą rasę kota polecilibyście dla początkującego, chcącego zwierzę łagodne,
spokojne, pozbawione nadmiaru agresji i wielkich aspiracji "łowieckich".
Akurat aspiracje łowieckie to coś, czego u kota zagłuszyć się chyba nie da.
Poszukaj może informacji o BRI, MCO, NFO, SIB. Te rasy mają chyba
(podkreślam - chyba; i dołożę IMHO) największe tendencje do bycia
"łagodnymi i spokojnymi". Skontaktuj się z jakimś niedaleko zlokalizowanym
hodowcą którejś z tych ras. Pojedź tam, porozmawiaj, popatrz. Nic na
łapu-capu :)

Oczywiście lista nie jest zamknięta i jeśli ktoś ma ochotę coś konkretnego
tutaj dopisać, nie mam nic przeciwko.

W.
http://www.cats-and-translators.com/gallery/Album.html
MMW
2005-02-23 07:16:26 UTC
Serdecznie dziękuję za wszystkie rzeczowe odpowiedzi. Nie jestem małym
dzieckiem :-) , więc sprawę zakupu kota jeszcze dobrze przemyślę. Po
przeczytaniu wszystkich postów z całą pewnością wezmę pod uwagę koty
brytyjskie [zreszta podobają mi się ich wygląd], a że mieszkam w Warszawie,
to zapewne nawiązanie kontaktu z hodowcami nie powinno być najtrudniejsze.

Ale, jak już ktoś tu powiedział - bez zbędnego pośpiechu, zwłaszcza, że
rywalem-kandydatem na domowe zwierzę jest papuga :-)

Pozdrawiam,

Michał
sunnypol
2005-02-22 13:31:49 UTC
Kocha Cie bardzo mocno, wszystko chce robic z Tob±, WSZYSTKO. Jak
przychodzisz,zawsze wita Cie w drzwiach a jak go nie wypie¶cisz to Ci zrobi
awanturê g³o¶nym miauczeniem. Potrzebuje szczotkowania.
Jak cos jeszcze Cie interesuje to pisz
sunnypol i kocur Ori
Dorota 'Lakshmi' Podlejska
2005-02-22 14:50:29 UTC
sunnypol napisal(a):
: Kocha Cie bardzo mocno, wszystko chce robic z Tobą, WSZYSTKO. Jak
: przychodzisz,zawsze wita Cie w drzwiach a jak go nie wypieścisz to Ci zrobi
: awanturę głośnym miauczeniem. Potrzebuje szczotkowania.
: Jak cos jeszcze Cie interesuje to pisz

Sybiraki sa zywiolowymi kotami. Takimi, co to poleca na podlege z firanka i
karniszem (przynajmniej moje sa straszliwie zwawe i trzpiotowate). Do ludzi
cudowne, kochajace i nareczne.
Czesac mozna, nie za czesto (ok raz w tygodniu), bo sie wtedy
przetluszczaja, niestety, poza tym ich rodzaj futra nie wymaga czestego
szczotkowania.
Z przyjaznych i spokojnych ras mam w domu brytyjczyki i roznica miedzy nimi
a syberia jest ogromna :D
--
Dorota 'Lakshmi' Podlejska <***@lakshmi.eu.org>
http://koty.nbox.pl/
Ola
2005-02-23 10:37:26 UTC
Witam
Osobi¶cie mogê poleciæ Ci kota rasy perskiej.Sama mam ich
troszkê..:):)Musisz jednak wiedzieæ ¿e je¶li zdecydujesz siê na persa to
bêdzie Ciê czekaæ du¿o pracy. Utrzymanie persa w dobrej kondycji wcale nie
jest takie proste, wi±¿e siê to z czesaniem, kompaniem itd..Podobne do
persów s± koty rasy egzotycznej. W³a¶ciwie to egzotyk od persa ró¿ni siê
tym
¿e przy egzotyku jest mniej pracy, poniewa¿ on ma krutki w³o¶..I je¶li
obawiasz siê ¿e z persem nie dasz rady to polecam egzotyka...

Pozdrawiam
Ola

begin 666 Loading Image...
M1TE&.#EAM0`;`( !```3S/___R'Y! $```$`+ ````"U`!L```+_C(^IR^T/
MHYRTVHNSWKS[#X;B2);FB:;JRK;N"\?R3-?VC>?ZSL/ [P`DA ***@FB4)!>_
M)F=)64(?4Y&Q&I .&<@*UI#\GK0YLC,+/)C33F$:_'9GX=#P'!E'P]***@OAM_
MQ(=V-3?81^<G!C%%6"CH)PA8V/CF2-;'%BG99:GG>2EWF(EY.,F)<05$.=34
M%EE:5RK+>M8X^<A): O:V?LJ^GBAU7HZ&WKKVSIKN-4\.-I[>FP+^5Q<"YN=
M,1Q8M+4:_<ODC-L=WKD;6+Q\ITTM++[.#?PI*A_L6$Y_KJOO#([.'3YAE<YX
M,H9HSY\BH>I46A8FCT ZTP;F,QA1FL1\*STZ>GQ"+*3(D21+FCR),J7*E2Q9
9?GP),Z;,F31KVKR),Z?.G3Q[^OPIHP``.P``
`
end
MMW
2005-02-23 11:53:31 UTC
Witam
Osobiście mogę polecić Ci kota rasy perskiej.Sama mam ich
troszkę..:):)Musisz jednak wiedzieć że jeśli zdecydujesz się na persa
będzie Cię czekać dużo pracy. Utrzymanie persa w dobrej kondycji wcale
nie
jest takie proste, wiąże się to z czesaniem, kompaniem itd..Podobne do
persów są koty rasy egzotycznej. Właściwie to egzotyk od persa różni
się
tym
że przy egzotyku jest mniej pracy, ponieważ on ma krutki włoś..I jeśli
obawiasz się że z persem nie dasz rady to polecam egzotyka...
Pozdrawiam
Ola
-------
Czy mogłabyś rozwinąć, co znaczy "egzotyk"? :-) Tzn. skonkretyzować nazwę
rasy.
Ola
2005-02-23 12:12:08 UTC
Czy mog³aby¶ rozwin±æ, co znaczy "egzotyk"? :-) Tzn. skonkretyzowaæ
nazwê
rasy.
Jasne
kot rasy egzotycznej to ,,pers'' dla leniwych:)
Rasa ta odpowiada standartowi kota perskiego z jednym wyj±tkiem: okrywa
w³osowa jest gêsta, pluszowa i znacznie krótsza. Jest ona jedyna w swoim
rodzaju i nadaje kotu uroczy wygl±d pluszowej maskotki - przytulanki. Nie
wymaga szczególnej pielêgnacji ani tak czêstego wyczesywania jak sier¶æ kota
perskiego.moge przs³aæ zdjêcia mojego kocurka egzotyka, ale na maila bo
inaczej nie potrafie..:):)
Pozdrawiam
Ola

begin 666 p.gif
end
MMW
2005-02-23 12:32:52 UTC
Post by MMW
rasy.
Jasne
kot rasy egzotycznej to ,,pers'' dla leniwych:)
Rasa ta odpowiada standartowi kota perskiego z jednym wyjątkiem: okrywa
włosowa jest gęsta, pluszowa i znacznie krótsza. Jest ona jedyna w swoim
rodzaju i nadaje kotu uroczy wygląd pluszowej maskotki - przytulanki. Nie
wymaga szczególnej pielęgnacji ani tak częstego wyczesywania jak sierść
kota
perskiego.moge przsłać zdjęcia mojego kocurka egzotyka, ale na maila bo
inaczej nie potrafie..:):)
Pozdrawiam
Ola
-------
hmmm.... może wychodzę na kompletnego półgłówka, ale pytałem o fachową
nazwę rasy, tzn. tak jak jest kot perski, kot syjamski, kot jawajski itp.,
to jest też oficjalna nazwa dla "egzotyka". A może pod pojęciem egzotyka
kryje sie kilka ras? Bo nazwy "egzotyk" lub "egzotyczny" nigdzie nie
znalazłem :-)

Pozdrawiam,

Michał
MMW
2005-02-23 12:34:38 UTC
Post by MMW
-
-------
[...]
Przepraszam, już znalazłem kota egzotycznego :-) Nie spodziewałem się, że
będzie wśród długowłosych :-)
Ola
2005-02-23 12:54:03 UTC
jest taka stronka któr± Toble polecam

www.shkrwp.pl

tam znajdziesz wszystko co jest Ci potrzebne

Pozdrawiam serdecznie

end
Sowa
2005-02-23 21:18:09 UTC
Post by MMW
[...]
Koty egzotyczne - s± w 2 odmianach -d³ugo i krótkow³ose.
To rasa uzyskana przez krzy¿owanie z persami kotów burmañskich, foldów i
amerykañskoch krótkow³osych - to urocze, subtelne, ³agodne koty, bardzo
grzeczne, przytula¶ne ale nie natrêtne, o wyj±tkowo jak na kota
zrównowa¿onym i ³agodnym temperamencie.
Odmiana krótkow³osa nie wymaga specjalnej pielêgnacji, ¿adnego k±pania czy
czesania a futerko ma wspaniale delikatne, zupe³nie innego gatunku ni¿ nasze
dachowce i odrobinê na ogó³ d³u¿sze i puchate.
S± hodowane w przeró¿nych odmianach barwnych tak jak persy.
Mój te¶æ mia³ kotkê tej rasy w kolorze colorpoint. Ten kot chyba nigdy w
¿yciu niczego nie zniszczy³, nie podar³, nie naprzykrzy³ siê nikomu.
Subtelna, grzeczna, urocza dama kanapowa bez kaprysów i humorów. :-)

Serdecznie polecam, bo my¶lê, ¿e w³a¶nie takiego kota poszukujesz.
Wiem ¿e s± w Polsce hodowle tych kotów, wpisz w gogle: koty egzotyczne +
hodowla i powinno co¶ siê znaleŒæ, a jeszcze lepiej wybierz siê na wystawê
kotów i tam siê rozpytaj hodowców.

Raczej nie kupuj takiego kota bez papierów - wcisn± Ci byle mieszañca z
persem i nie wiadomo co Ci z tego potem wyro¶nie i jaki bêdzie mia³o
temperament. :>

I nie przejmuj siê tym gadaniem "weŒ ze schroniska, weŒ ze schroniska" - nie
masz do¶wiadczenia, oczekujesz konkretnych i przewidywalnych cech u kota -
jak najbardziej kup rasowego z rodowodem. jak bêdziesz mieæ do¶wiadczenie,
to mo¿e weŒmiesz drugiego ze schroniska jak bêdziesz mieæ taki kaprys.

Sowa
i 2 czarne ogony (jeden dachun kapry¶ny i zmienny jak cholera i jeden
arystokrata rodowodowy który jest w 100% fizycznie i _psychicznie_ taki, jak
mi powiedziano ¿e bêdzie kot tej rasy)