Koszt utrzymania psa
SMi
2007-07-16 09:26:17 UTC
witam,

Czy ktoś może mi napisać ile kosztuje roczne utrzymanie Golden retriever ?

- weterynarz
- jedzonko
- inne
Serdecznie pozdrawiam
SMi

Przy udzielaniu odpowiedzi, bardzo proszę o zachowanie ciągłości
(poprzedniej) korespondencji !!!
666
2007-07-16 09:30:35 UTC
generalnie to jakos tak wychodzi zwykle x3 ...
JaC

-----
SMi
2007-07-16 09:34:11 UTC
Post by SMi
Czy ktoś może mi napisać ile kosztuje roczne utrzymanie Golden retriever ?
Ale ile PLN ?

Bo chciałbym zasponsorować utrzymanie psa starszej osobie...

Pozdr.
Mirek
shida
2007-07-16 09:46:16 UTC
Post by SMi
Ale ile PLN ?
Bo chcia³bym zasponsorowaæ utrzymanie psa starszej osobie...
hmm ciezko okreslic.... jesli pies jest zdrowy to np jesli chodzi o weta to
wystarcza szczepienia czyli jakies 100zl moze wiecej zalezy od rejonu....

karma to juz roznie zalezy od ceny... nie wiem dokladnie ile dany pies
je...na pewno nie wiecej niz 1 worek miesiecznie chyba ze ktos probuje go
zatuczyc....co niestety sie zdaza w polsce cwesto ;) ale no nawet ten worek
karmy to jest okolo 150-200zl i to jelsi mowimy o naprawde dobrych karmach
:)

smycz to koszt od 15 do.... no gorna granica to jest dosc wysoko...

mysle ze jesli do kosztow karmy doliczysz 50zl miesiecznie to starczy i na
zabawki i na smycze i na smakolyki i na weta ;)

czyli 200-250zl... choc jest to ot takie liczenie bo osobiscie mam psy innej
rasy i taka kwota stracza u mnie na 2 psy i to wogole w innym rosliczeniu
czasowym ;) bo np u mnie jeden pies szczeniak zjada worek karmy na 2
miesiace... drugi emeryt ma worek karmy na ponad 3miesiace... a nie sa to
male psy ;) wiec mysle ze goldenowi o normalnej aktywnosci i wadze 1 worek
na miesiac to sokojnie...a moze i nawet dluzej posluzy...

karmy calkiem dobre to koszt wlasnie od okolo 120-150zl..po niektore bardzo
bobre za 200zl sklepowo..

wet moze kosztowac malo albo wiele jesli pies bedzie chorowal... tu nie da
sie okreslic jak wyjdzie... jesli ktos wie co i jak to np z byle
przeziebieniem czy niestrawnoscia/biegunka nie bedzie lecial do weta...a
ktos kto nie wie co i jak pojdzie.. i lepiej ze pojdzie ale wtedy koszty
wzrastaja.... wiec... no nie wiadomo :)

osobiscie mysle ze spokojnie owe 200zl powinno wystarczyc ale moze jest tu
ktos posiadajacy psa tej rasy i np bedzie potrafil dokladnie powiedizec ile
pies zjada.... karmy wysoko energetycznej zje mniej ale jelsi to pies z mala
iloscia ruchu to za wysokoenergetycznej tez nie bedzie potrzebowal...wiec to
wsyzstko ot takie szacowanie ;)

shida ;)
Post by SMi
Pozdr.
Mirek
groomer
2007-07-16 10:10:41 UTC
Post by SMi
Post by 666
generalnie to jakos tak wychodzi zwykle x3 ...
JaC
Czy kto¶ mo¿e mi napisaæ ile kosztuje roczne utrzymanie Golden retriever
?
Ale ile PLN ?
Bo chcia³bym zasponsorowaæ utrzymanie psa starszej osobie...
psiur wielko¶ci goldena, ma do dyspozycji ogród 60 arów, wiêc jest
wybiegany, wcina 15kg karmy suchej miesiêcznie (170) z³, do tego 50 z³
miesiêcznie na smako³yki (uszy wieprzowe, ciasteczka itp), ok 20 z³ na
urozmaicenie karmy (trochê miêsa, podrobów, ry¿u itp). Ponadto obro¿a,
smycz, kaganiec - ale to wydatek raz na jaki¶ czas, wet równie¿ - poza
pierwszymi sczepieniami od szczeniaka (w sumie o ile dobrze pamiêtam jakie¶
+/- 200z³). Poza póŒniejszymi wymogami wetowskimi ja chodzê co 3 miesi±ce na
kontrolê (50z³), sprawdzam oczy, uszy, stan ko¶cca itp. I to tyle. Mo¿na
jeszcze zainwestowaæ kilkadziesi±t PLN w jakie¶ zabawki dla psiaka. W ka¿dym
b±dŒ razie pomijaj±c wypadki losowe (choroby itp) to ze sta³ych kosztów na
suchej karmie powinene¶ zmie¶ciæ siê w 200 z³ wraz z ciasteczkami i ew.
urozmaiceniami karmy.
--
pozdrawiam,
Mirek
shida
2007-07-16 13:38:09 UTC
U�ytkownik "groomer" napisa� w wiadomo�ci news:f7fg72$3hp$***@inews.gazeta.pl...

50 z³
Post by groomer
miesiêcznie na smako³yki (uszy wieprzowe, ciasteczka itp),
hmmm ja wiem ze suszone smierdziele sa suuuper przysmakami dla psa...ale
malo sie mowi o tym ze nie sa zdrowe :( duzo lepsze jest danie psu surowej
szyji z indyka :) mieso plus sporo chrzesci co u duzych psow jest bardzo
wazne - w sumie powinny przy wiekszym wysilku dostawac glukozamine na stawy
z kolagenem i chondroityna...

ale to juz moje taki zboczenie ze mimo ze jestem za sucha karma to staram
sie dorzucac do tego sporo surowizny i malo wypelniaczy ;) co nie znaczy ze
raz na miesiac moje tez nie wcinaja jakis smierdzieli ;) za to czesciej wole
dac kawalek szyji albo owoce albo mleko albo co innego ;)

shida :)
groomer
2007-07-17 12:40:26 UTC
Post by shida
50 z³
Post by groomer
[...]
no to siê teraz lekko zmartwi³em, kurka nie wiedzia³em o tym. A co do
ciasteczek, to ostatnio jemy takie fajne sucharki, które równie dobrze mnie
smakuj±, co powoduje nied³±czne zdziwienie znajomych, widz±c jak razem z
psem wcinam ciasteczka:)
--
pozdrawiam,
Mirek
Katanka
2007-07-17 13:15:34 UTC
Post by groomer
Post by shida
[...]
Tutaj nie musisz siê martwiæ, o ile nie przegniesz z ilo¶ci±. Powiedzmy
ilo¶c 5 sztuk ciastek dla psa dziennie to dawka, której nie powinno siê
przekraczaæ. Co innego mniejsze przek±ski, mo¿esz dawaæ wiêcej :)

Je¶li chodzi o naturalne impregnowane gryzaki, to te¿ nie przeginaj z
ilo¶ci±. Wybieraj tylko te najwy¿szej jako¶ci, choæ i one s± moczone w
chemicznych roztworach. Ucho na 3 dni, nie czê¶ciej :) Stopniuj czêsto¶æ
podawania w zaleznosci od wielko¶ci psa i gryzaka. £apka kurza, a penis
wo³owy to róznica :)

Rozs±dek przede wszystkim :)
--
Katanka
www.MojeJamniki.pl
shida
2007-07-17 16:49:44 UTC
Post by Katanka
[...]
no np uszy krolicze sa lepsze niz inne uszyska itd ;) sa rzeczy ciut mniej
lub ciut bardziej szkodliwe ;)
Post by Katanka
Rozs±dek przede wszystkim :)
dokladnie :) warto np nie rezygnujac z gryzakow suzonych smeirdzielowatych
zmniejszyc ich ilosc na rzecz zdrowszych rzeczy :) typu marchewka surowa w
calosci czy inne owocowarzywne rzeczy albo szyja indycza albo kosc cieleca
albo ryby morskie surowe :) jest wiele pyyysznych zdrowych przysmakow :) np
moja uwielbia banany...albo kukurydze ;) albo...pieczonego ziemniaka :) nie
wiem czemu akurat pieczony jest pyyyszny inne juz nie tak ;) moja sunka
wogole ma dziwne upodobania czasem ;)

shida ;)
policzanin
2007-07-18 00:36:10 UTC
Post by shida
[...]
buheheheh ¿eby to pies jeszcze chcia³ je¶æ, Co Ty w ogóle wypisujesz.
Zamiast tych drogich karm chappi tez mo¿e byæ, ju¿ nie przesadzajcie!
Katanka
2007-07-18 05:07:13 UTC
Post by policzanin
buheheheh ¿eby to pies jeszcze chcia³ je¶æ, Co Ty w ogóle wypisujesz.
Zamiast tych drogich karm chappi tez mo¿e byæ, ju¿ nie przesadzajcie!
Szkoda psa. Mo¿e nie za rok, nie za dwa, ale za trzy zaczn± siê problemy
gastracyjne, a po kolejnym roku zaczn± siê inne problemy (np. sier¶æ).
Poogladaj sk³ad Chappi i porównaj choæby z tanim Dibaqiem, czy Britem. Na
1kg wychodzi ró¿nica niewielka w cenie, tyle tylko, ¿e Dibaqa trzeba kupiæ
15kg.

pozdrawiam

PS. I wcale nie przesadzamy.
--
Katanka
www.MojeJamniki.pl
policzanin
2007-07-18 22:33:02 UTC
Post by Katanka
Post by policzanin
[...]
no jeszcze tego Brit'a bym kupi³ skoro jest jak piszecie o niebo lepszy.
chappi 15kg jest za 75z³, Brit 15kg za 100z³ czyli jeszcze ujdzie. Ale te
karmy po 200z³ i wiêcej to nie wiem czy warto tyle przep³acaæ. Te Wasze psy
sa lepiej karmione ni¿ nie jedno dziecko w tym kraju. :-O
Mi siê wydaje ¿e te opowie¶ci o biednych, wynêdznia³ych, zgrzybia³ych,
¶mierdz±cych itp psów które sa takie przez karmy chappi s± przesadzone. Kto¶
pu¶ci³ plote ¿e te karmy s± be i teraz jedna baba drugiej powtarza jak to
jej pies kiedy¶ sra³ na kilometr po zjedzeniu miski chappi.
Katanka
2007-07-19 06:24:03 UTC
Post by policzanin
no jeszcze tego Brit'a bym kupi³ skoro jest jak piszecie o niebo lepszy.
Chappi ma 4% miêsa, Brit w zaleznosic od worka 30 lub 25%. Jest ró¿nica
prawda ? Oczywi¶cie jako¶æ tego miêsiwa pozostawia sporo do zyczenia, ale
zastanów siê, która karma bêdzie lepiej przyswajalna przez organizm psa :)

chappi 15kg jest za 75z³, Brit 15kg za 100z³ czyli jeszcze
Post by policzanin
ujdzie.
Wydaje ci siê :) Popatrz tutaj:
http://www.sklep.mojejamniki.pl/pl/kinds-2-8-33-adult.html
Post by policzanin
Ale te karmy po 200z³ i wiêcej to nie wiem czy warto tyle
przep³acaæ. Te Wasze psy sa lepiej karmione ni¿ nie jedno dziecko w tym
kraju. :-O
O innych dzieciach w tym kraju nie wiem, ale moja córcia jest karmiona
dobrze. Dlatego uwa¿am, ¿e pies nie powinien byæ gorzej. Osobi¶cie hodowla
karmiona jest Fitminem i doskonale siê na Fitminie trzyma.
Post by policzanin
Mi siê wydaje ¿e te opowie¶ci o biednych, wynêdznia³ych, zgrzybia³ych,
¶mierdz±cych itp psów które sa takie przez karmy chappi s±
przesadzone.
Wydaje Ci siê tylko :)
Post by policzanin
Kto¶ pu¶ci³ plote ¿e te karmy s± be i teraz jedna baba
drugiej powtarza jak to jej pies kiedy¶ sra³ na kilometr po zjedzeniu
miski chappi.
Ale tu nie chodzi o ¿adne ploty. S± dwie sprawy - do¶wiadczenie oraz dla
zwyk³ych niedowiarków sk³ad tej karmy :)

Obrazowo bardziej dla Ciebie. Pamiêtasz, oko³o 2 lat temu by³ g³o¶ny film o
tym jak facet w USA ¿ywi³ siê przez miesi±c TYLKO McDonaldsem. Poszed³ na
badania i po miesi±cu jego stan pogorszy³ siê niemi³osiernie. To jest tak
samo z tymi karmami sklepowymi, jak McDonald.
--
Katanka
www.MojeJamniki.pl
Maciachowa
2007-07-19 20:12:55 UTC
no jeszcze tego Brit'a bym kupił skoro jest jak piszecie o niebo lepszy.
chappi 15kg jest za 75zł, Brit 15kg za 100zł czyli jeszcze ujdzie. Ale te
karmy po 200zł i więcej to nie wiem czy warto tyle przepłacać.
W sumie to sie oplaci, bo gorszej karmy wg "przepisu na opakowaniu"
nalezy podac dziennie np 700 g a tej drozszej 300 gram. To ktora tak
naprawde wypada taniej? Ta drozsza jest "oszczedniejsza" :-)))
Naprawde nie wywalam kasy dla samej zasady wywalania, tylko dawno temu
sprawdzila mi sie zasada: co zaoszczedze na jedzeniu - wydam na weta.
No to wole weta odwiedzac tylko kontrolnie (przeglad techniczny) ;-))
niz leczyc trzustki, watroby itd
No i jeszcze jest takie powiedzenie.. Jak odchudzic tlustego psa?
podac mu Chappi. Wydala wiecej jak zjadl :-))))

Te Wasze psy
sa lepiej karmione niż nie jedno dziecko w tym kraju. :-O
Nieprawda :-))))).. suche i suche, ja sama wole gotowac i surowizne
podawac,ale to z wiekiem psa trzeba dopasowac .
puścił plote że te karmy są be i teraz jedna baba drugiej powtarza jak to
jej pies kiedyś srał na kilometr po zjedzeniu miski chappi.
Zawszec mozna przetestowac na wlasnym psie. Jak je Chappi i mu
naprawde nie szkodzi a Ciebie stac na to aby placic naprawde
drozej :-))) bo dobialczyc potrzeba tak czy siak, dowitaminizowac itp
itd :-)))) to ...pies w polskim prawie jest rzecza i wolno Ci. A
jakze :-))))
Twoj pies, Twoje wybory :-))))
Ja szczeniakom do ukonczenia roku daje suche, po skonczeniu roku
powoli przechodze na gotowane, surowizny czyli to co jedza moje
dorosle psy.
Wowczas dosmaczane smakole ze sklepu sa zbedne :) raczej daje
porzadna kosc wolowa :)

Pozdrawiam
Maciachowa
www.goldenretriever.dog.pl
Ann
2007-07-18 06:54:22 UTC
Post by policzanin
Zamiast tych drogich karm chappi tez mo¿e byæ, ju¿ nie przesadzajcie!
Przekonalam sie jak moj pies wrocil po kilku dniach, gdzie byl karmiony
wlasnie Chappi.. Glownie przekonalam sie wechowo.. :-)
Juz lepiej gotowac psu.

Pozdrawiam
Ann
ewka
2007-07-18 07:33:05 UTC
Post by Ann
Post by policzanin
[...]
Chappi, Pedigree i wszystko co jest w marketach to najgorszy syf jaki mozna
psu zafundowac. Moja sunka od urodzenia, az do 9 miesiaca jak ja wzielam
byla karmiona ponoc Pedigree, czasem dostala od swieta kawalek miesa. Pies
ma w tej chwili bardzo delikatny zoladek, nie mozna jej podac zbyt duzo na
raz, po niektorych pokarmach ma biegunki np. po gotowanym miesie, szyi
indyczej, tylko surowe ja ratuje. Nie mowie juz o tym jak wygladala i
smierdziala jak ja wzielam, siersc bardzo matowa, wypadajaca calymi kepkami,
miejscami wylysienia, grzybica skory, ktora najprawdopodobniej przyplatala
sie gdyz organizm nie mial sie jak bronic, bo jedzenie bylo kiepskiej
jakosci. Zeby z nalotem, ogolnie malo energii. Po kilku miesiacach u mnie,
na jedzeniu domowym pies nie do poznania, skora szybko sie zagoila, nie ma
nawrotow grzybicy, jedynie co pozostalo to alergia na kurczaka sklepowego
oraz nawet dobrej jakosci wolowinke w wiekszej ilosci, po prostu wtedy
pojawia sie swedzenie i lupiez. Dlatego nie chwalcie tych marnych karm, bo
to wykancza powoli psa.
--
pozdr,
ewka
Katanka
2007-07-18 08:02:34 UTC
[...]
Oczywi¶cie. Wykañcza _ka¿dego_ psa. U jednych niestety objawy pojawiaj± siê
ju¿ po kilku miesi±cach, u innych dopiero po kilku latach. Szkoda psa
karmionego tym syfem. Dodatkowo sprzedawany jest najczê¶ciej w ma³ych
opakowaniach (do 10kg), co automatycznie powoduje wzrost ceny za 1kg.
Wystarczy kupic dobrej karmy duzy worek (15 ; 20) i wychodzi podobnie za
1kg. A jesli macie czas to gotowaæ :)
--
Katanka
www.MojeJamniki.pl
ewka
2007-07-18 09:43:10 UTC
tych marnych karm, bo to wykancza powoli psa.
Dodatkowo sprzedawany jest najczê¶ciej w ma³ych opakowaniach (do 10kg), co
automatycznie powoduje wzrost ceny za 1kg.
Dla mnie zupelnie niezrozumialym jest kupowanie przez ludzi takich karm
marketowych, oni chyba po prostu nie wiedza, ze co kupuja i nie zdaja sobie
sprawy ze za doslownie pare zlotych wiecej mozna juz kupic karme o niebo
lepsza np. ten Brit, tanie, ale jesli juz ktos musi karmic karma i nie chce,
badz nie moze wydawac na to wiekszej sumy to ma karme jak znalazl. Nie jest
z pewnoscia najlepsza, ale jak juz ma byc tanio i sucho, to chyba nic
lepszego nie znajdzie.
Wystarczy kupic dobrej karmy duzy worek (15 ; 20) i wychodzi podobnie
Dobrej karmy to raczej podobnie nie wyjdzie niz te marketowe, ale nie az tak
znaczaco drozej. Natomiast bardzo dobre karmy, o ile tak mozna nazwac karmy
suche to juz pulap cenowy moim zdaniem wyzszy niz naturalne jedzenie. Np.
ten Orijen, jedyna karma jaka czasem zdarza mi sie psu podac, nie widze po
podaniu zadnych skutkow ubocznych, zadnych problemow gastrycznych, ani
zmiany na skorze i siersci, tylko ze ludzie nawet jesli sa w stanie to psu
kupic to nie wiedza czesto o tych karmach. Weci z zalozenia tylko Royal
Canin polecaja, a ja akurat pamietam jak moja sunka podkradla to psu
tesciow, u ktorych pies czasem to je i wyladowalam z psem u weta z ostra
biegunka. A o Orijenie weci nawet nie slyszeli, a moze nie chcieli nie wiem,
sama dowiedzialam sie o tej karmie dopiero tu i z gazet "psich", gdzie sie
ostatnio reklamuje.
A jesli macie czas to gotowaæ :)
Jesli sie czlowiek dobrze zorganizuje w wiekszosci udaje sie psa karmic
naturalnie. Ja np. jak mam czas to robie "na swiezo" psu jedzonko, a jak nie
mam czasu to mam zamrozone porcje wczesniej przygotowane (mieso z warzywami
i dodatkami), tylko odrobinke ryzu ugotuje i gotowe.
--
pozdr,
ewka
shida
2007-07-22 20:01:09 UTC
U¿ytkownik "ewka" napisa³ w wiadomoœci news:f7knbe$47o$***@news.onet.pl...
Post by ewka
[...]
jest to nowa stosunkowo karma u nas...i nie mam pojecia czemu tak koszmarnie
droga bo az tak nei powinna byc - wiem ile kosztuje w hurtowniiile kosztuaj
taminne karmy....no moze daloby sie jednak ciut taniej ja
sprzedawac...ale..no nie wiem nie udaje sie jak dotad ;)

za to jest suuuper bo jest jedyna karma bez wypelniaczy :) typu barf ;)
teraz co prawda zaczely sie pojawiac i inne podobne wysokoenergetyczne jak
chocby acana extreem...

co smieszne i o czym sie nei mowi to psy ktore dlugo sa na srednich karmach
albo na karmach z duza iloscia wypelniaczy itd..moga miec po tej karmie
przez jakis tydzien pewne woiejace klopoty - jest to podobny efekt jak przy
przejsciu na barf...o czym czesto pisza na roznych stronach ze organizm sie
oczyszcza i przestawia :)

osobiscie karmie miedzy innymi ta karma i co mnei zaskoczylo to suka ktora
wczesneij chetnei jadala rozne dodatki typu owoce, warzywa itd.. teraz to
niekoneicznie.. no maly kawalek to tak ale jaby nie potrzebowala tego juz...

coz jest to sunia ktora niestety nigdynie bedzie mogla byc na domowym
jedzeniu - niedokonca dobre przyswajanie wiec musi byc suplementowana...
typowe dla rasy ...a ze ma bardzo intensywny trening to nie moge ryzykowac
roznego skaldu posilkow.... i tak przemycam jej do tego po torchu wlasnie
surowe warzywa, owoce czy mieso...

a RC... no ten dla Onkow jest slynny...z tego ze jesli pies je go to w wieku
1 roku jest alergikiem... za to wetowe karmy np dla kotow maja lepsze niz
hills.... testowalam na swoim kocie ;)
psie wetowe ma chyba najlepsze trovet....przy czym ma on ciekawa zalete...
pies wydala wieksze objetosciowo kupsko niz ilosc karmy jaka zjadl ;))))) za
to dobrze sa one przyswajalne i faktycznie dzialaja...w kazdym razie ta dla
nerkowcow bo ta testowalam ;) i to nie tylko u mojego psiaka ;)

shida ;)
ktora probuje wlasnie zrobic spis karm... w podziale na te dobre... te
znosne ...i te o ktorych nei ma nawet co myslec...
Katanka
2007-07-22 20:30:17 UTC
Post by shida
[...]
Cena karmy Orijen jest ¶ci¶le pilnowana przez importera. Zasada jest taka,
¿e karma dobra nie mo¿e byæ tania, bo ludzie nie kupi± czegos taniego z
zasady. My¶l±, ¿e to nie mo¿e byæ dobre. Jest w tym sporo prawdy! Czasem
ciê¿ko jest sprzedaæ bardzo dobr± karmê w cenie 130z³, gdy Klient wybra³ co¶
w cenie 200z³ i uwa¿a, ¿e jest to lepsze :)
Post by shida
za to jest suuuper bo jest jedyna karma bez wypelniaczy :) typu barf
;) teraz co prawda zaczely sie pojawiac i inne podobne
wysokoenergetyczne jak chocby acana extreem...
Extreme jest sprzedawana od d³u¿szego czasu, ale dopiero od niedawna jest
dostêpna dla wszystkich. Karmy 20kg Acana rozprowadza tylko hodowcom.
Wyj±tkiem jest w³a¶nie Extreme. O dziwo dobrze siê sprzedaje :)
Post by shida
[...]
Tak bywa. W sumie trzeba pamiêtaæ, ¿e to ¿ywy organizm, ka¿dy mo¿e byc inny.
Post by shida
[...]
Równie¿ to zauwa¿y³em u znajomej. Prowadzi od niedawna swoje Foxterierki na
Orijenie. Nie ma ich du¿o (tylko3), ale mówi, ¿e psy s± w ¶wietnej formie (3
miesi±ce karmienia). Nie mogê siê doczekaæ jej pierwszego miotu i ujrzenia
jak szczeniaki dorastaja na Orijenie.
Post by shida
[...]
W³asnie, ostatnio odwiedzi³ mnie pewien Pan z Wadowic, którego pies (ON 3
lata) nie mo¿e je¶æ nic naturalnego. Zwyczajnie dostaje ogromnych
niestrawno¶ci po nawet najlepiej (teoretycznie) przyswajalnym miêsku. Dziwna
sprawa, gdy¿ np. po Chappi nic sie nie dzieje. Zmienili¶my karmê na Fitmina
z dodatkiem ¶rodka Fitmin Gastro i zobaczymy po kilku tygodniach, czy jego
stan siê poprawi. Je¶li to nie pomo¿e, to zastosujemy Acanê Salmon & Potato.
Ten Klient by³ z psem u kilku wetów, wszyscy s± bezradni :) Niezwykle dziwny
przypadek. Ale ja czujê, ¿e bêdzie dobrze i za oko³o 2 miesi±ce pies bêdzie
móg³ trawic naturalne ¿arcie. Go¶c chce w³asnie takim, zdrowym jedzeniem
karmic swojego psa i ja to popieram w 100%.
Post by shida
a RC... no ten dla Onkow jest slynny...z tego ze jesli pies je go to
w wieku 1 roku jest alergikiem... za to wetowe karmy np dla kotow
maja lepsze niz hills.... testowalam na swoim kocie ;)
Co do RC to nale¿y sie obawiac przede wszystkim podróbek zza wschodu. W
Bielsku-Bia³ej gdy pracowa³ z sklepie z zoologicznym mój kolega z uczelni,
dwa razy przychodzili ludzie i pytali, czy nie maj± pustych worków po Royalu
(rozwa¿ali go tam). Rozmawia³em na ten temat te¿ z koleg± z Chorzowa i mia³
podobny przypadek. Uwa¿am, ¿e trzeba uwazaæ i braæ karmê z pewnego Œród³a.
WyobraŒ sobie, kupujesz RC za 200z³, a dostajesz podobnie wygl±daj±cy Arion
Friends za 70z³ :) Bo do samego RC nie mam zastrze¿eñ, je¶li jest
oryginalny. Nigdy nic z³ego siê po nim nie dzia³o naszym psom, choc ró¿ne
rzeczy ludzie opowiadali. Ale ja z natury jestem taki, ¿e sam sie muszê
przekonaæ.
Post by shida
psie wetowe ma chyba najlepsze trovet....przy czym ma on ciekawa
zalete... pies wydala wieksze objetosciowo kupsko niz ilosc karmy
jaka zjadl ;)))))
Trovet dzia³a! By³êm sceptycznie nastawiony, ale stosowalismy ju¿ dietê
Trovetow± u 3 psów (w tym jeden cukrzyk) i u wszystkich nastapi³a szybka
poprawa. Jednak nie mo¿na jej oceniaæ porównuj±c do innych, tradycyjnych
karm, bo to karma typowo lecznicza. Nie mam niestety dostepu do niczego
podobnego innych firm.
Post by shida
shida ;)
ktora probuje wlasnie zrobic spis karm... w podziale na te dobre... te
znosne ...i te o ktorych nei ma nawet co myslec...
To ¶wietny pomys³, ja ju¿ swoje trzy grosze na ten temat wraz rodzin±
do¶wiadczy³em :)
http://www.mojejamniki.pl/jamniki_3.html

I ca³y czas szukam nowych karm. Nied³ugo bedê testowa³ Best Choice.
--
Katanka
www.MojeJamniki.pl
shida
2007-07-22 21:06:49 UTC
Post by Katanka
[...]
wiesz chodzilo mi raczej oto ze wiem ile ta karma kosztuje hurtowo...i wiem
ze cena w detalu to hurt plus prowizja sklepu... no i mysle ze moze jednak
daloby sie zejsc kilka zl z ceny sklepowej.... nie powiem ze nagle bedzie
kosztowala 130zl.. bo to neimzoliwe..koszt wyprodukowania orijena i pedigree
jest nieporownywalny... ale ze no moze daloby sie odrobinke ja obnizyc... w
kocnu wiele netowych sklepow np purine czy eukanube ma po cenach takich
jakie sa w niektorych hurtowniach na te karmy!!! czyli czasem sie da...
nie? ;) moze i tu by sie dalo?
Post by Katanka
Post by shida
[...]
ja bym sie nie dziwila- karma fajna a sporo prywatnych osob ma psy
potrzebujace takiej karmy.... no i wlasnei chodzi mi o karmy dostepne
szaraczkom - niewiele osob ma hodowle by moc kupowac specjalne opakowania...
po za tym nie zawsze jest to tak super oplacalne... np naleznosc do klubu
wymaga kupowania odpowiednio duzo tej karmy... a co jesli pies je jej mniej?
albo ma ja laczona z karma dla nerkowcow...albo jest wiele innych powodow
dla ktorych nale potrzeba jej mneij... no jakos nie jestem za tym by przez
wiele kolejnych workow pies dostawal to samo...

Post by Katanka
Post by shida
[...]
oo byloby super sie dowiedziec co i jak !!! moja sunia je dluzej orijena...
powyzej 4 miesiecy bo konczy drugi worek... a jeden starcza jej na 2
miesiace ;) teraz bedzie zmiana na cos bez kurczaka a potem no wlasnie mam
klopot bo powinam jeszcze z jeden worek z seri dla mlodych psow zapodac... i
niewiem jaka karme :) bo musze meic karme wysokoenergetyczna...a np na acana
exteem czy inne energetyczne za wczesnie troche...
Post by Katanka
Post by shida
[...]
hmm o dziwo u jednego z moich psow ktory ma tez podone klopoty - nie az tak
ale... no potrafial zwracac troche np po beiganiu po schodach czy cos... po
karmie suchej mniej... najelpiej toleruje o dziwo eukanube (nie mam pojecia
czemu bo no...jest to srednia jednak karma) obecnie z trovetem pol na pol...
ma olowice i nerki siadaja dzieki poprzedniemu wlasicielowi - postrzelil go
srutem...w duzej ilosci :(
Post by Katanka
[...]
jesli nie ma klopotow z przyswajaniem itd..to moze sie uda? czasme przy
przestawianiu pomagaja... ludzkie probiotyki ;) czasme jest np takze
gotowanego pies nie moze...a surowe tak ;) moze tez byc kwestia tego ze np
musialby miec to mooocno mielone... trzeba potestowac :)

ja wiem ze nie moge ..zbyt duze ryzyko jednak...
Post by Katanka
[...]
tamte byly z pewnego zrodla :( i psy zle na tym wyszly... pomijam jzu
znaleziso jednego znajomego - z RC wyszly mu dorodne bialo czarne zuki....
brrr...
Post by Katanka
[...]
no tu niestety wiem z pewnego zrodla ze sporo psow sie na tym dla ONkow
uczulilo :(
Post by Katanka
Post by shida
[...]
no ja testuja ta dlanerkowcow.. 2 znane mi psy testuja te dla alergikow..
jedyny mankament tych karm dla alergikow jest.. niski poziom bialka... no
jst to taka bytowka a gdy pies jest psem mocno pracujacym ale alergikiem to
jednakjest to za malo ... daltego np wiem z emusza kombinoac i dodawac do
kamry mieso to ktore dany pies moze...
Post by Katanka
Post by shida
[...]
ooo wlasnie tej strony szukalam !!!:)))))))) hihi pamietalam ze keidys ja
widzialam :)
Post by Katanka
I ca³y czas szukam nowych karm. Nied³ugo bedê testowa³ Best Choice.
a ta juz nan mi hodowczyni zna..ale co i jak nei pameitam ;) dlatego mam
chytry planik by spisac karmy i dac jej do oceny - tzn to co jej wyszlo na
testach na jej psach...

tylko no mi chodzi o karmy dla psow aktywnych :) tylko ta opcja ;) karmy
bytowe juz mnei nie interesuja... a karmy typu light to juz dno...i to
niezlaeznie od firmy ;)))))))))))

np bardzo dobrze wypada bewidog i belcando... jedyny mankament ze bewi dog
zawiera duuzo mleka krowiego i np moja sunia ma po tym klopoty choc nie jest
to typowa alergia....

na pewno fajne sa karmy typu lamb - nie dla psow z klopotami ;) np zawsze
maja wyzszy poziom manezu i fosforu niz typowe... co niestety np u mnie je
wyklucza..musze meic karmy z mala iloscia magnezu... a sporo firm wogole
tego nie podaje :(

shida ;)
ewka
2007-07-23 09:12:52 UTC
Post by shida
Post by Katanka
[...]
:) No tego to raczej sie nie da zmienic, w koncu to ze ktos sprzedaje karme
nie znaczy, ze robi to charytatywnie, jak kazda firma ma swoje koszty i
jeszcze chce zeby cos muz tego zostalo.
Post by shida
no i mysle ze moze jednak daloby sie zejsc kilka zl z ceny sklepowej....
Kilka zl to i tak jest bez roznicy, mysle ze o te kilka zl to mozna
sprobowac negocjowac przy zamowieniu, ale zyskac na tym mozna chyba
niewiele. Lepiej juz wynegocjowac dostawe gratis, to pewnie sprzedawcy
latwiej sie zgodzic, bo i tak zapewne ma umowy z jakas firma kurierska.
Post by shida
kocnu wiele netowych sklepow np purine czy eukanube ma po cenach takich
jakie sa w niektorych hurtowniach na te karmy!!! czyli czasem sie da...
nie? ;) moze i tu by sie dalo?
Nie wiem jak w branzy karm, ale z doswiadczenia wiem, ze promocje zaleza od
gory, czyli jak u nas np. producent zrobi promocje na dane urzadzenie to i u
nas powniej jest w promocji, bo kupilismy taniej niz zwykle, ale na czesc
urzadzen po prostu promocji nigdy nie ma i u nas tez nie, byc moze Orijen
hurtowo tez nie jest nigdy w promocji wiec i u sprzedawcow na to promocji
nie ma, a na inne zdarzaja sie.
Post by shida
Post by Katanka
[...]
No to ja tez sie podepne, u tesciow kupuja jako dodatek RC wlasnie dla
ON-kow, bo tak im wet doradzil, ze jak juz chca czasem suche podac to to
jest najlepsze, bo tam sa skladniki specjalne, ktore wspomagaja stawy przy
tego typu psach itp. wiec nie da im sie przemowic do rozumu i to kupuja, z
pewnego zrodla, ale jak tam z moja sunia przyjezdzam to najpierw lece
sprawdzac czy miski puste, albo przynajmniej czy tego suchego tam nie ma by
sie znow nie nazarla, bo ona to nawet jak juz najedzona jest to pierwsze co
robi to musi wyzrec z miski Azy, zeby tamta nie miala, ot tak dla zasady.
--
pozdr,
ewka
shida
2007-07-23 09:59:03 UTC
Post by ewka
Post by shida
[...]
nie wiem czy wiesz jak to jest w przypadku karm dla psow np z allegro... sa
one czasme w cenach nizszych niz maja je hurtownie w warszawie...i transport
jest gratis !! czemu? bo brane sa bezposrednio od importera ...branych jest
wiele karm na raz... wiec sa rabaty itd... gdyby orijen byl brany
bezposrednio - bez marzy hurtowni to cena detaliczna bylaby nizsza niz jest
obecnie...ale wlasnie w wypadku acany i orijena jakos nikt tego nie robi -
nie wiem czy to polityka firmy/importera... jak np dzieje sie to w wypadku
pokarmow i preparatow akwarystycznych firmy sera...czy tez po prostu nikomu
nie chcialo sie tym zajac.... albo nie oplacalo bo jednak orijen jest nowa
karma u nas... i inne sa popularniejsze...

tak czy inaczej fenomen cen na allegro zadziwia - jak karma z dowozem moze
byc tansza niz ta sama karma kupowana w hurtowni... ;) jednak moze ;)
Post by ewka
[...]
ale ja nie mowie o promocjach tylko o stalych cenach ;) purina pro plan albo
eukanuba na allegro zawsze sa taniej niz w hurtowni ;)))))
Post by ewka
[...]
hihihhi dobre ;)))) przeciez ma to kazda karma dla duzych ras ;))))))))))

i to kupuja, z
Post by ewka
[...]
nie no wiesz nic sie nei stanie od kilkurazowego zjedzenia... to chodzi o to
zeby pies nie jakd tego ciagle... mysle ze wiele psow pozjedzneiu nawet
calego 15kg worka tez nei beda mialy klopotow...ale po 2-3 juz sa :(((
wszystko zalezy od psa... ale wlasnie wiadomo ze czesto sie zdaza ze
uczulenie tego typu na karme z kurczakiem uaktywnia sie jak pies ma okolo
rokui np suka jest po pierwszej cieczce..jakby wtedy uaktywnialo sie to...
dlatego warto zrobic odczulanie - jak pies ma okolo 8 miesiecy kupic jeden
worek karmy z ryba (albo lamba tylko trzeba uwazac bo sporooooo firm ma w
skaldzie procz ryby i kurczaka.... acana np nie ma...ale juz o ile pamietam
w purinie pro plan jest tluszcz zwierzecy... )

shida ;)
ewka
2007-07-23 11:57:54 UTC
Post by shida
Post by ewka
Post by shida
[...]
Nie kazdy ma dostep bezposrednio do importera, a karmy na allegro to ja bym
sie bala kupic. Po pierwsze nie znam nikogo kto tak kupuje, by polecic kogos
godnego zaufania, po drugie skoro nie mam zaufania to moge miec podejrzenia,
ze nie tylko moze to byc podrobka gorsza od chappi, ale nawet jesli oryginal
to mogl byc zle przechowywany, przewozony, przeterminowany i przeworkowany,
generalnie to wiem co ludzie sa w stanie zrobic, by zarobic pare groszy nie
troszczac sie o ludzi, a co dopiero o psy. Jesli nawet masz kogos komu
mozesz zaufac to proste jest, ze ten ktos sprzedaje na allegro nie ma takich
kosztow jak ktos kto prowadzi sklep internetowy, zwykly stacjonarny. Na
allegro najczesciej sprzedaja zwykli ludzie nie prowadzacy dzialalnosci
gospodarczej, nie odprowadzaja podatkow z tej sprzedazy, a dodatkowo czesto
wystawiaja lewe faktury vat, by inni mysleli ze jednak to jakas firma jest,
a nie jeden czlowiek ktory ciula gorsz do grosza, zeby cos z tego miec.
Post by shida
nie wiem czy to polityka firmy/importera...
Nie mam pojecia, ale niewykluczone, moze w ten sposob chce uniknac wlasnie
sprzedazy podrobek, chce by klient mogl liczyc na to ze jak juz kupi, to na
pewno z dobrego zrodla. Wszystko ma swoje plusy i minusy.
Post by shida
tak czy inaczej fenomen cen na allegro zadziwia - jak karma z dowozem moze
byc tansza niz ta sama karma kupowana w hurtowni... ;) jednak moze ;)
Tak samo jak fenomen kosmetykow, perfum i innych wielu podrobek tam
sprzedawanych po dumpingowych cenach dla naiwnych klientow.
Post by shida
[...]
No kiedy wlasnie moja sunia raz dopadla jakies 200g i wyladowala u weta z
ostra biegunka, oczywiscie wet bronil karmy, ze to nie jej wina, ze na pewno
cos innego, albo ze po prostu tak reaguja psy ktore nie jadly jeszcze tej
karmy itp. Owszem pies moze od razu nie przyswoic karmy, ale to ze np. po
Orijenie (ktory bardzo rzadko dostaje) nie ma problemow, a po tym miala o
czyms swiadczy. Na szczescie ich pies tez nie je tego w masowych ilosciach,
a tylko ze 2 razy w tygodniu, jak wyjezdzaja na caly dzien i czasami jak po
prostu im sie nie chce psu cos zrobic.
--
pozdr,
ewka
shida
2007-07-23 15:32:44 UTC
Post by ewka
Nie kazdy ma dostep bezposrednio do importera, a karmy na allegro to ja
bym sie bala kupic. Po pierwsze nie znam nikogo kto tak kupuje,
to juz znasz ;) ja od dawan kupuje...i kilka znajomych osob - na allegro bez
klopotu mozna znalezc bodajrze 2 sklepy internetowe ..ja zwykle kupuje w
jednym z nich..czasem przez allegro czasme bezposrednio u nich... jak
wygodniej :) do skelpow netowych chyba amsz wieksze zaufanie ? ;) troche
kracac sie w branzy wiem nawet ktore sklepy netowe biora rzeczy z ktorych
hurtowni i takie tam ;) wiec wiem ze spokojnie mozna brac... oczywiscie
potrafia robic wpadki typu opoznienia czy cos ale to typowe klopoty
sklepow - ze np danej rzeczy nie ma w hurtownii trzeba kilka chwil
poczekac... dlatego kupuje tak by jeszcze na kilka dni bylo troche karmy...

Na
Post by ewka
[...]
hihihihihi oj przejrzyj moze jeszcze raz kto wystawia tam karmy :)))w
wiekszosci jest to kilka sklepow netowych :) znanych powszecnei i
cieszacych sie dobra opinia :) nosa i osoby prywatne ale w wiekszosci sa to
firmy - sa nawet linki do ich stron sklepowych...
Post by ewka
Post by shida
[...]
nie nei ma to nic wspolnego z podrobkami na to nie maja wplywu.. jedynie co
wchodzi w gre to ochrona sklepow stacjonarnych ktore maja inna marze... wiec
narzucane jest sklepom netowym by mialy ja rownie wysoka... albo choc
podobna...
Post by ewka
Post by shida
tak czy inaczej fenomen cen na allegro zadziwia - jak karma z dowozem
moze byc tansza niz ta sama karma kupowana w hurtowni... ;) jednak moze
;)
Tak samo jak fenomen kosmetykow, perfum i innych wielu podrobek tam
sprzedawanych po dumpingowych cenach dla naiwnych klientow.
no niedokonca bo na allegro masz orginalna wersje karmy tylko wzieta w duzej
ilosci od hutrownika albo importera dzieki czemu roznica ceny meidzy
hurtownia a cena jaka udalo sie uzyskac w takim sklepie jest okolo 20% a
taka marza wystarcza czasem wlasnie by oplacalo sie juz sprzedac karme z
transportem gratis :) wiec nie ma tu zadnej magii po prostu rabaty w
hurtowni za wielkosc zamowienia...
Post by ewka
Post by shida
nie no wiesz nic sie nei stanie od kilkurazowego zjedzenia... to chodzi o
to zeby pies nie jakd tego ciagle... mysle ze wiele psow pozjedzneiu
nawet calego 15kg worka tez nei beda mialy klopotow...ale po 2-3 juz sa
:(((
No kiedy wlasnie moja sunia raz dopadla jakies 200g i wyladowala u weta z
ostra biegunka,
no widac ze akurat ta karma jej nie pasuje...bywa... moja sunia nie moze
bewi doga... mimo ze akurat ta karma ejst fajan i godna polecenia...ale moja
sunia nie moze mleka krowiego a ta akrma to zawiera... coz po prostu kwestia
osobnicza ;)
Post by ewka
. Owszem pies moze od razu nie przyswoic karmy, ale to ze np. po Orijenie
(ktory bardzo rzadko dostaje) nie ma problemow, a po tym miala o czyms
swiadczy.
no ba :))) wiadomo roznie jest :))) jest to w kazdym razie duzy plus dla
orijena :)

Post by ewka
a tylko ze 2 razy w tygodniu, jak wyjezdzaja na caly dzien i czasami jak
po prostu im sie nie chce psu cos zrobic.
no moj nie ma wyjscia - musi miec karme na codzien...a mieso to dodatek... i
to bardzo pilnowany... heh przyswajanie to fajna sprawa.... szczegolnie
niebezpiezna u szczeniat i mlodych psow..

shida ;)
ewka
2007-07-23 20:04:40 UTC
Post by shida
[...]
Moim zdaniem swiadczy to tylko o checi reklamowania sie danych sklepow,
skoro sprzedaja na allegro taniej. Nie zalezy im na wysokim zarobku, choc
wiadomo ze nic za dziekuje sie nie robi, ale raczej robia to dla reklamy po
prostu.
Post by ewka
[...]
Tak juz nie raz pisalas o tym przyswajaniu, jak to oceniasz, na jakiej
podstawie, ze np. Twoj pies zle przyswaja wiec musi jesc glownie suche.
Pytam tak z ciekawosci, bo ja to na oko patrze jak pies znosi pokarm, czy
wszystko gra, jesli chodzi o dawki to tez na oko juz mam ustalone, ze tak i
tak je i nie tyje. W tej chwili wazy 28kg i to juz raczej jest waga koncowa,
jest minimalnych rozmiarow dobka, bo ma 61cm w klebie i ogolnie jest smuklej
budowy, nie taki sterydek. Kilka din temu skonczyla 2 lata wiec chyba
wszystko wyglada dobrze. Problemow zdrowotnych nie ma praktycznie zadnych,
jedynie te swedzenie jak by zjadla kurczaka sklepowego badz biegunki po
posilku z gotowanego miesa, choc tez nie zawsze, siersc ladna blyszczaca,
nie wypada w jakichs masowych ilosciach.
--
pozdr,
ewka
shida
2007-07-23 20:50:45 UTC
Post by ewka
[...]
ALE ONI NIE sprzedaja taniej niz u siebie w sklepie !!!!! sprzedaja taniej
niz ta karma jest w hurtowni ale na swojej stronei sklepowej jest ta
samacena jaka wystawiaja na allegro !! :))))
Post by ewka
Tak juz nie raz pisalas o tym przyswajaniu, jak to oceniasz, na jakiej
podstawie, ze np. Twoj pies zle przyswaja wiec musi jesc glownie suche.
no to z emusi jesc suche jest skutkiem tego ze zle przyswaja... bo suche
jest stabilneijsze i latwiej je kontrolowac co w tym wypadku -pies rosnie -
jest bardzo wazne...

jak poznac ze pies ma klopoty z przyswajaniem wapna i ma zaburzone
wchlanianie wapna/fosforu/magnezu ? z takich wizualnych rzeczy u szczeniaka
widac np jak siadaja przednie lapy... glownei nadgarstki... u ras ktore moga
jak bordery miec rozny typ lamania uszu ale nie moga miec ucha jak wyzel
widac to tez po uszach wlasnie... przy melj ilosci wapna zaczynaja byc
wlasnie oklaple... do tego miekkie pazury ktore bardzo altwo sie scieraja -
w zimie raz starla sobie do krwi w ciagu pol godziny zabawy na sniegu i
kostce brukowej...

to oczywiscie zewnetrzne symptomy ktore mozna wylapac ot tak... wtedy warto
zrobic badnia krwi pod katem przyswajania - wazny jest stosunek wapna do
fosforu do magnezu a nie tylko sam pozim wapna... np u whoo przy intensywnym
suplementoaniu preparatami z wapnem (po przetestowaniu kilku trafilam w
koncu na taki ktory dobrze przyswaja co tez nie bylo proste ;) bo nei
wszystkie dzialaly tak jak powinny) wyniki krwi sa w normie...ale np wapno
ma w dolnej granicy normy a magnez (mimo ze je karme z niskim poziomem
magnezu itd) ma na bardoz wysokim poziomie...

moim zadaniem jest tak dopasowac suplementacje karmy by w zaleznosci od tego
jak intensywny trening miala danego dnia nie miala drastycznych spadkow
wapna i by wlasnie zeby,pazury, stawy itd byly odpowiednio wysycone...by
lapy nie "siadaly", pazury byly twarde a uszy nie klaply... no i by wyniki
byly ok ;)

niestety nie jest to proste dlatego pies musi miec podstawowe pozywienei o
stalym poziomie wapna /magnezu/fosforu... a suplementacje dopasowuje sie
wtedy tylko do tego jaki ejst trening danego dnia... bo wysilek wplywa na
jego zapotrzebowanie oczywiscie...

gdybym karmila domowym jedzieniem to albo musialoby byc ono baaaardzo
monotonne co narazaloby na niedobory po za tym ciezko jest zrobic identyczny
procentowo sklad ... itd...

a tak jesli wiem ze np danego dnia nie mam terningu to moge dac np do karmy
dodatkowa porcje miesa - ryby albo szyje indycza albo inne surowe... i
stosowac suplementacje jak przy silnym treningu....

oczywiscie tu jest klopot taki ze jak da sie za malo to bedzie klopot ze
zbyt mala iloscia wapna ... za to jak da sie za duzo to no pojawiaja sie
inne konsekwencje przedawkowania takich rzeczy... no nie bede tu wszystkiego
dokladnie opisywac bo i tak za duzo juz tego jak na jeden post :)

dlatego wlasnie moja sunia powinna byc na suchym mocno suplementowanym...
minimum do ukonczenia wzrostu choc najlepiej by byla zawsze bo jest psem
majacym bardzo intensywne treningi i zbyt ryzykowne moga byc dla niej spadki
wapna - ich skutkeim ubocznym sa np. klopoty w przewodnictwie... np pies po
odpoczynku po wysilku jak wstanie to zaczyna sie chwiac na nogach troche jak
czlowiek ktory ucisnie sobie reke i nie ma w niej czucia... trwa to
doslownie 1-2 minuty...
Post by ewka
Pytam tak z ciekawosci, bo ja to na oko patrze jak pies znosi pokarm, czy
wszystko gra, jesli chodzi o dawki to tez na oko juz mam ustalone, ze tak
i tak je i nie tyje.
no przede wszystkim jaka jzu napisalam widac to po wzroscie i rozwoju
szczeniaka :) i wtedy jest najwazniejszy czas...

Post by ewka
jest minimalnych rozmiarow dobka, bo ma 61cm w klebie i ogolnie jest
smuklej budowy, nie taki sterydek. Kilka din temu skonczyla 2 lata wiec
chyba wszystko wyglada dobrze.
no wiesz ja nie patrze wogole na to ile waza moje psy...czasem ot tak dla
ciekawosci... ale generalnei zawsze patrze po zebrach i miesniach jak jest z
iloscia tluszczyku ;) sunka i tak jest zawsze w wersji ze mzoe spokojnei
przytyc - rosnei i duuuzo sie rusza wiec miesnie ma mooocne ;) za to emeryt
czasem jest na odchudzaniu ;))
Post by ewka
[...]
wiesz sporo psow np ma klopoty z trawieniem gotowanego meisa... np moje oba
lepiej przyswajaja surowe... rozmawialam o tym z bardziej znajacymi sie
osobami - hodowcy czy weci i podobno sie tak zdaza ze jednak pies lepiej
trawi surowe :) no na pewno jest ono zdrowsze :)))) choc wlasnie czasem mzoe
byc trudneij a czasem lepiej strawne :)

jesli swedzenie pojawia sie typowo po zjedzneiu czegos no to mosliwe ze ma
alergie pokarmowa... latwo sprawdzic dieta eliminacyjna ;) wtedy po prostu
trzeba unikac takich karm/miesa/produktow ktorych nei moze...

sa karmy z janiecina..sa z ryba...ale sa tez z kaczka, krolikiem,
dziczyzna.... np trovet ma cala serie... naprawde dobre tylko no..drogie..

mozna tez wlasnie testowac rozne meisa... w sumie wszystkie mozna podawc
tylko np wieprzowe musi byc sparzone/pieczone itd... by wybic pasozyty...
a no i ryby morskie...

moze byc tez tak ze np niektore karmy z kurczakiem bez klopotu bedzie mogla
jesc... np orijen :) a innych nie....

jest tu wlasnie klopot dodatkowych rzeczy dodawanych do
karmy...ziol...wypelniaczy typu przenica - dosc typowy alergen..dlatego
karmy antyalergiczne sa z ziemnaikami albo ryzem...

dobry wet moze zrobic testy (jak u ludzi - nie jakeis wahadelka
itd...)....choc niewiele one pomagaja bo i tak trzeba testowac ;)

samo drapanie jeszcze nie jest koszmarem gorzej jak przechodzi w atopowe
zapalenie skory :(

acha psy moga byc tez jak i ludzie uczulona na chemie...koszmetyki... srodki
czystosci.. pylki roslin...itd..

albo mleko... choc z mlekeim jest o tyle klopot ze np takjak u ludzi jesli
nei jest regularnie jedzone to zanikaja enzymy umozliwiajace jego trawienie
i dlatego pojawiaja sie klopoty...

shida ;)

ps drapanie to tez np lamblie...albo magazynowanie sie szkodliwych
substancji czyli praca watroby czy nerek chco te ostatnie to jeszcze inaczej
sie objawiaja ;)

no najwiecej powie dobry wet :) ktory mozeobejrzec psa..zrobci podstawowe
badania :) itd :)
ewka
2007-07-24 07:42:41 UTC
Post by shida
Post by ewka
[...]
Ee no to faktycznie musza miec inne dojscia niz reszta, albo po prostu inni
i tak maja tyle klientow, ze nie oplaca im sie obnizac cen. Byc moze dzieki
temu, ze sprzedaja taniej to dzieki ilosci sprzedanego towaru zarabiaja nie
mniej niz Ci, ktorzy cen nie obnizaja ;) wiec i tak wychodza na swoje. No
kombinowac z rozwiazaniem mozna roznie, ale dopoki sie nie zna szczegolow to
to i tak bedzie tylko gdybanie, ktore nam nic nie da, ew. tyle, ze wiadomo u
kogo mozna spokojnie kupic po lepszej cenie, co dla kazdego klienta zawsze
jest wazne.
Post by shida
Post by ewka
[...]
Ja juz niestety nie mialam wgladu w to jak bylo z moja sunia, gdy byla
szczeniakiem, ale z tego co piszesz to wyglada na to, ze moja nie ma zadnych
z tych problemow.
Post by shida
to oczywiscie zewnetrzne symptomy ktore mozna wylapac ot tak... wtedy
warto zrobic badnia krwi pod katem przyswajania - wazny jest stosunek
wapna do fosforu do magnezu a nie tylko sam pozim wapna...
No w sumie musze przy najblizszej okazji zrobic jej badania ot tak dla
pewnosci, ze wszystko ok.
Post by shida
gdybym karmila domowym jedzieniem to albo musialoby byc ono baaaardzo
monotonne co narazaloby na niedobory po za tym ciezko jest zrobic
identyczny procentowo sklad ... itd...
Ja w zasadzie nigdy nie robie tak, zeby bylo codziennie z identycznym
skladem, kazdego dnia pies ma co innego, czasem w roznych proporcjach,
zalezy co mam. Powtarzalne ma zazwyczaj obiadokolacje i sniadania, bo zawsze
robie wiecej, zeby miec na rano, choc tez nie zawsze, bo jak nie ide do
pracy to robie sniadanie jej tez na swiezo.
Post by shida
... no nie bede tu wszystkiego dokladnie opisywac bo i tak za duzo juz
tego jak na jeden post :)
No rozumiem, wiadomo wszystkiego nie da sie opisac ot tak.
Post by ewka
[...]
No w zasadzie tak, napisalam tak orientacyjnie. Moja ma tak akurat, jak ja
po zeberkach pomacac to ani za malo, ani za duzo, znaczy czuc zebreka, ale
ich nie widac jakos wyraznie. Jak macam sunke tesciow to ona wlasnie ma
jeszcze spory zapas, bo na zeberkach wydaje sie ze ma chudziutko, no ale
tamta ma dopiero rok i 3 m-ce, pewnie jeszcze nabierze masy, choc przy jej
trybie zycia to nie szybko to nastapi (pies jakby mial ADHD, wiecznie cos
musi robic).
Post by shida
Post by ewka
[...]
No z tym kurczakiem to juz tu kiedys pisalam, dzieki psu wiem, ze wszelaki
drob w sklepie to straszne g..., jak zje ze sklepu to od razu ma lupiez i
swedzenie, jak zje wiejskiego kurczaka to nic, tak samo w Orijenie musi byc
dobrej jakosci bialko, bo nic ja nie obsypuje, a wtedy co RC pozarla to
oprocz problemow gastrycznych to i oczywiscie lupiez na calosci byl chyba z
kilka dni. A wiem, ze jak jest zlej jakosci mieso to nawet po 100g ja
obsypuje.
Post by shida
[...]
A ostatnio jak bylam u weta na szczepieniach, byl jakis nowy w klinice i
pytal sie czym karmie psa itp. Najpierw chwalil, ze pies swietnie sie ma i
wyglada i byl przekonany, ze na pewno jest na jakims dobrym suchym, jak mu
powiedzialam, ze suche rzadko kiedy dostaje tylko glownie surowizne z
dodatkami, to sie oburzyl, ze psu za kilka lat nerki wysiasc moga z surowego
miesa. Pierwszy raz slyszalam taki tekst, wszedzie sie trabi, ze surowe
takie zdrowe, a ten cos tam mowil o olbrzymich ilosciach zwiazkow jakichs
tam, ktore sa w surowym i moga wykonczyc psu nerki. Wiec ciezko czasem
gdzies zasiegnac pewnych opinii, jedni mowia jedno, inni drugie i kazdy chce
Cie przekonac, ze ma swieta racje i nikt inny jej nie ma, chore to jest, a
taki wlasciciel potem i tak musi sam zdecydowac co wybiera i zazwyczaj sa to
kwestie osobnicze, a nie poparte konkretami. Jedni slepo wierza wetom -
karmia tylko suchym np. RC, inni po polowie, co wydaje mi sie najgorsza
forma zywienia jak ktos np. rano psu daje karme, w po poludniu mieso, wtedy
to juz w ogole pies ma poprzestawiane wszystko, a inni tylko gotowanym, a
jeszcze inni tylko surowym, no i badz tu madra. Ja to juz mam swoj wyrobiony
sposob karmienia i bardizej ufam temu, ze widze jak pies reaguje na dany
sposob zywienia, niz na te madre rady wyuczonych niby pod tym katem wetow.
Post by shida
jesli swedzenie pojawia sie typowo po zjedzneiu czegos no to mosliwe ze ma
alergie pokarmowa... latwo sprawdzic dieta eliminacyjna ;) wtedy po prostu
trzeba unikac takich karm/miesa/produktow ktorych nei moze...
No i na tej podstawie nastapila eliminacja drobiu sklepowego i wiekszej
ilosci innego miesa sklepowego. Rodzice czesto zalatwiaja mi wolowinke,
cielecine, drob taki ze wsi, zabity u chlopa, po takich miesach, nawet jesli
sie napasie tym do woli psu nie dolega nic zupelnie. Mam wiec jasnosc, ze
zwierzeta hodowlane nie sa karmione naturalnie, tylko jakims syfem, bo niby
jak inaczej to wytlumaczyc. A moja sunka, po tym swoim nieszczesnym
dziecinstwie na pedigree moze bardziej jest wrazliwa na takie cos.
Post by shida
mozna tez wlasnie testowac rozne meisa... w sumie wszystkie mozna podawc
tylko np wieprzowe musi byc sparzone/pieczone itd... by wybic pasozyty...
a no i ryby morskie...
No zdarza mi sie czasem wieprzowo-wolowe podac, ale wlasnie po takim 5
minutowym gotowaniu, zazwyczaj to jest mielone, jak robie nam to i dla psa
odloze. Generalnie widze, ze jak mam swojskie mieso to moge jej podac duzo
wiecej, a jesli zakupione to max 30% miski.
Post by shida
moze byc tez tak ze np niektore karmy z kurczakiem bez klopotu bedzie
mogla jesc... np orijen :) a innych nie....
No wlasnie tak jest.
Post by shida
jest tu wlasnie klopot dodatkowych rzeczy dodawanych do
karmy...ziol...wypelniaczy typu przenica - dosc typowy alergen..dlatego
karmy antyalergiczne sa z ziemnaikami albo ryzem...
W zasadzie to glownie z wypelniaczy ryz dostaje, zdarza sie czasem makaron,
ale to bardzo rzadko, musze zaobserwowac jak wyglada po takim makaroniku.
Post by shida
acha psy moga byc tez jak i ludzie uczulona na chemie...koszmetyki...
srodki czystosci.. pylki roslin...itd..
Tez juz mialam takiego psa, w zasadzie to oprocz szarego mydla nie mozna
bylo go niczym umyc, a ze byl koloru biszkoptowego z bialym, do tego maly to
w okresie jesiennym przynajmniej lapki i brzuszek musielismy myc czesciej.
Post by shida
albo mleko... choc z mlekeim jest o tyle klopot ze np takjak u ludzi jesli
nei jest regularnie jedzone to zanikaja enzymy umozliwiajace jego
trawienie i dlatego pojawiaja sie klopoty...
No mleka tez absolutnie nie podaje psu, bo juz wiem czym to grozi ;),
natomiast produkty mleczne, twrog, kefir, zsiadlego mleka to u babci potrafi
cala miche wypic i nic jej nie szkodzi.
--
pozdr,
ewka
Katanka
2007-07-25 12:19:16 UTC
Post by ewka
[...]
Tylko maj± 3x tyle wiêcej pracy ;) hehehe
S± dwie szko³y, ja pod±¿am t± inn±.
--
Katanka
www.MojeJamniki.pl
Katanka
2007-07-25 12:17:18 UTC
Post by ewka
[...]
Reklama darmowa jak± jest Allegro to raz, a druga sprawa to konkurencja.
Jest ogromna i jesli kto¶ chce zaistnieæ, to musi sprzedawaæ w równie
niskich cenach.
Post by ewka
[...]
Ja natomiast dajê mniej niz powinienem. Uwa¿am, ¿e pies niedojedzony to pies
zdrowy :) Oczywiscie wszystko w granicach rozs±dku.
--
Katanka
www.MojeJamniki.pl
Katanka
2007-07-25 12:14:58 UTC
Post by shida
[...]
je¶li chodzi o karmy dla psów sprzedaj± zw³aszcza sklepy (na oko 90%
aukcji). w tym jedn mój :)

http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=6403016&nolimit=1&order=t
Post by shida
do skelpow netowych chyba
amsz wieksze zaufanie ? ;) troche kracac sie w branzy wiem nawet
ktore sklepy netowe biora rzeczy z ktorych hurtowni i takie tam ;)
Ja mia³bym wiêksze zaufanie do netowych niz do stacjonarnych :) w netowych
kupuja raczej ludzie, kmtórzy maj± pojêcie o tym co chca kupic. w
stacjonarnych kupuj± w wiêkszym stopniu ludzie, którzy kompletnie nie czaja
bazy. Mo¿na im sprzedaæ wszystko :(
Post by shida
[...]
W tych czasach jest to niezwykle rzadki problem, ale przyznam, ¿e siê zda¿a.
No ale termin realizacji ¶redni ze sklepu to oko³o 3dni. Czasem siê
przed³u¿y, czasem jest to 24 godziny.
Post by shida
[...]
Nie sprzedaja prywatne osoby, bo nie maja mo¿liwo¶ci konkurencji i tego
raczej nic nie zmienic. A gdyby by³ jakis oszust to fama by posz³a w ¶wiat i
d³ugo by taki kto¶ nie pohandlowa³. Zakupy netowe s± bezpieczne, zreszta ja
tak kupujê juz od ponad 6 lat dos³ownie wszystko (nawet spozywkê ostatnio).
Post by shida
[...]
zgadza siê. netowe sklepy dla stacjonarnych to wielki problem.
Post by shida
no moj nie ma wyjscia - musi miec karme na codzien...a mieso to
dodatek... i to bardzo pilnowany...
i nie mozna przeginac daj±c karmê zbilansowan±, inaczej ma siê sytuacja
jesli daje siê karmê kiepskiej jako¶ci, wtedy miêso wskazane :) bo z czego
ten biedny pies ma zyæ ?
--
Katanka
www.MojeJamniki.pl
Katanka
2007-07-25 12:02:30 UTC
Post by shida
nie wiem czy wiesz jak to jest w przypadku karm dla psow np z
allegro... sa one czasme w cenach nizszych niz maja je hurtownie w
warszawie...i transport jest gratis !! czemu? bo brane sa
Zgadza siê :) Eukanuba, RC czy Purina Pro Plan to jest co¶ niesamowitego. Na
Allegro brutto maj± taniej ni¿ zakup w hurtowni netto :) do tego gratis +
dostawa na koszt sprzedaj±cego (czyli jakie¶ 14z³ za worek 15kg).
Post by shida
bezposrednio od importera ...branych jest wiele karm na raz... wiec
sa rabaty itd... gdyby orijen byl brany bezposrednio - bez marzy
hurtowni to cena detaliczna bylaby nizsza niz jest obecnie...
Nie, Orijen i tak w przypadku 80% jest brany bezpo¶rednio od importera. Tu
chodzi o pewna politykê cenow± i trzymanie siê jej przez sklepy, które
zgodzi³y siê na te warunki podczas sprzeda¿y tej karmy.

A polityki firm sa ró¿ne. Eukanuba olewa temat i wszystko pu¶ci³a samemu
sobie. Nic ich nie interesuje co siê dzieje na rynku, przez to wiêkszo¶æ
sklepów na nia narzeka. Eukanuba siê na tym przejedzie, gdy¿ coraz mniej
sklepów bêdzie j± kupowa³o. Podobnie zrobi³a Purina. Nie pilnuje cen, ale j±
ratuje dobra reklama i ogólnie karma jest dobra. RC natomiast próbuje
regulowaæ rynek, ale go to przeros³o i niewiele w tej chwili ju¿ mo¿e
zrobiæ. do tego walcz± z przemytem zza wschodu. Inne firmy jakos sobie radza
na tym polu i ja to ogólnie popieram. Zani¿anie cen to najgorsze co mozna
zrobiæ. Wolê sprzedaæ jeden worek i zarobiæ n anim 25z³, ni¿ sprzedaæ 3
worki i zarobiæ na nich 20z³ :) Mniej pakowania, mniej pracy, wiêcej kasy.
Post by shida
tak czy inaczej fenomen cen na allegro zadziwia - jak karma z dowozem
moze byc tansza niz ta sama karma kupowana w hurtowni... ;) jednak
moze ;)
Mo¿e ... w przypadku gdy bierzesz ogromne ilo¶ci prosto od importera. Np co
miesi±c 1200kg danej karmy, wtedy rabaty masz konkretne. Wiem, bo niektórych
tyle biorê ;) hehe ale postawi³em na karmy w których importer radzi sobie z
rynkiem. Odpu¶ci³em te gdzie dzieje siê wolna amerykanka. Prêdzej czy
póŒniej to wszystko szlag trafi, zobaczycie :)
Post by shida
[...]
Pamiêtajcie, ¿e miêso z kurczaka samo z siebie nie jest alergenem :)
Podobnie jak miêso z ryb nie jest. Jagniêcina ma mniejsz± przyswajalno¶æ niz
kurczak i ryby - ma³o kto o tym wie :) Szukaæ przyczyny nalezy w dodatkach.
Tutaj jest pies pogrzebany :) Odpowiedni sk³±d to po³owa sukcesu karmy,
potem idzie jako¶æ tych sk³adników. A czasem niekoniecznie w karmie, bo sa
przeró¿ne przypadki nietolerancji wynikaj±ce z zupe³nie czego¶ innego.
--
Katanka
www.MojeJamniki.pl
Katanka
2007-07-25 11:52:05 UTC
Post by ewka
[...]
W tej branzy jest tak, ¿e producenci i importerzy robi± promocje, ale nie
tylko, gdyz poszczególne sklepy tak¿e kombinuj± i od czasu do czasu fajna
promocjê wystawiaj±.
hehe, sama rado¶æ miec psy :)
--
Katanka
www.MojeJamniki.pl
Katanka
2007-07-25 11:49:42 UTC
Post by shida
wiesz chodzilo mi raczej oto ze wiem ile ta karma kosztuje
hurtowo...i wiem ze cena w detalu to hurt plus prowizja sklepu... no
i mysle ze moze jednak daloby sie zejsc kilka zl z ceny sklepowej....
Niestety nie, gdyz importer piluje cen. nie jest mozliwe zej¶cie z cen, ew.
dorzucenie do worka gratisów + dostawa na koszt sprzedajêcego. Nie da siê
zrobiæ nic wiêcej.
Post by shida
obecnie z trovetem pol na pol... ma olowice i nerki siadaja dzieki
poprzedniemu wlasicielowi - postrzelil go srutem...w duzej ilosci :(
ale postrzeli³ celowo, czy przy[padkowo ?
Post by shida
tamte byly z pewnego zrodla :( i psy zle na tym wyszly... pomijam jzu
znaleziso jednego znajomego - z RC wyszly mu dorodne bialo czarne
zuki.... brrr...
hehe :) pewnie by dobre by³y na haczyk na ryby ;)
Post by shida
tylko no mi chodzi o karmy dla psow aktywnych :) tylko ta opcja ;)
karmy bytowe juz mnei nie interesuja... a karmy typu light to juz
dno...i to niezlaeznie od firmy ;)))))))))))
no widzisz :) w sumie inne podej¶cia do sprawy, ale cel szczytny :D
--
Katanka
www.MojeJamniki.pl
Przemek_Docent
2007-07-23 11:28:58 UTC
Wlasnie, ostatnio odwiedzil mnie pewien Pan z Wadowic, którego pies
(ON 3 lata) nie moze jesc nic naturalnego. Zwyczajnie dostaje
ogromnych niestrawnosci po nawet najlepiej (teoretycznie)
przyswajalnym miesku.
Dziwna sprawa, gdyz np. po Chappi nic sie nie dzieje.
Taaa... Moze nie ma uczulenia na popiol i plastik ;)
Zmienilismy karme na Fitmina z dodatkiem srodka Fitmin Gastro
zobaczymy po kilku tygodniach, czy jego stan sie poprawi.
Jesli to nie pomoze, to zastosujemy Acane Salmon & Potato.
No wlasnie...
Moje suki sie drapaly i drapaly po H Lamb&Rice
oraz potem po ryzu+warzywach+indyku
to zaczalem testowac te "rybne" karmy...
Purina, RC,oOstatnio wlasnie Acana Salmon&Potato.

Kurcze... Nie dosyc, ze dostaja po tym biegunki, :(
to jeszcze po dwoch dniach nie chca tego w ogole jesc
i patrza na mnie tymi oczami glodnych pluszakow...
A ja mam jeszcze z piec kilo i co? :(
Przeglodzic je?
Zle chyba nie sa karmione - siersc im sie pieknie blyszczy,
ganiaja, wszystko z nimi ok...

Juz normalnie nie wiem, co im dawac...

Teraz dostaja rano ryz z warzywami zmieszany z mokra Animonda wolowa,
a na kolacje Hill's Tuna&Rice...

No moze i troche mniej sie drapia... Ale ciagle sie drapia... :(

Hielp!

Pozdrowki
Przemek_Docent
shida
2007-07-23 15:43:56 UTC
Post by Przemek_Docent
[...]
wiesz no powodow drapanai moze byc sporo... nie piszesz jakei to psy...
jaka siersc... znam kilak psow ktore mialy koszmarne klopoty lacznie z
leczeniem sterydami przez weta i podejrzeniami uszkodzenia trzustki i innymi
ciekawymi diagnozami wetow... powod klopotow ? niewyczesany podszertek... o
dziwo psy byly czesane ale zwykle szczotki nei dawaly rady - dopiero po
wyczesaniu specjalnym trymerem przeszlo jak reka odjal !!!! no wszyscy w
szoku byli jak po wyczesaniu (kilka kolejnych dni) po tygodniu psy
przestawaly sie drapac ;)

co do klopotow po karmach - no tu juz wiele roznych powodom mzoe byc... np
dodatki...np nietolernacja jakiegos skladnika... np zbyt nagle zmiany z
jednej karmy na druga bez okresu przejsciowego itd...

ogolnie za malo danych :( bo np wcale nie musi byc to kwestia kurczaka !!
moze byc uczulenie na ryz...na przenice...na yuke...ktora dodaja karmy
itd....

chetnie pomoge tylko no wiecej danych porzeba :)

shida ;)
Przemek_Docent
2007-07-24 15:14:37 UTC
Post by shida
(...)
chetnie pomoge tylko no wiecej danych porzeba :)
Oki :)
Nie bede zasmiecal watku - puszczam na priva.
Pozdr.
Przemek_Docent
Katanka
2007-07-25 12:19:49 UTC
Post by Przemek_Docent
Post by shida
(...)
chetnie pomoge tylko no wiecej danych porzeba :)
Oki :)
Nie bede zasmiecal watku - puszczam na priva.
Podeslij mi równiez co masz. Skonsultuje sprawe z dietetykiem.
--
Katanka
www.MojeJamniki.pl
Katanka
2007-07-25 12:07:41 UTC
Post by Przemek_Docent
Kurcze... Nie dosyc, ze dostaja po tym biegunki, :(
to jeszcze po dwoch dniach nie chca tego w ogole jesc
i patrza na mnie tymi oczami glodnych pluszakow...
A ja mam jeszcze z piec kilo i co? :(
Niestety z rybami tak czasem jest :) Pies je chce i nic innego poza nimi nie
widzi, albo kompletnie mu nie podchodz± :)
Post by Przemek_Docent
Przeglodzic je?
Tak, 4 dni o wodzie.
Post by Przemek_Docent
Zle chyba nie sa karmione - siersc im sie pieknie blyszczy,
ganiaja, wszystko z nimi ok...
Biegunka zniknie do tygodnia (zawsze znika³a) i potem wszystko wraca³o do
normy. Daj im jeszcze Fitmina Gastro jako preparat wspomagaj±cy.
Post by Przemek_Docent
Hielp!
Daj Acanê ze wspomagaczem Fitmin Gastro. Po g³odówce i oko³o tygodniu czasu
powinno wszystko wrcócic do normy. Zreszt± Twój przypadek skonsultujê z
jednym z psich dietetyków. Opiszê mu ca³y problem i zobaczymy co poradzi :)
Ci ludzie dzia³aja cuda! A znam 4 najlepszych (3 z kraju i jeden z Czech).
--
Katanka
www.MojeJamniki.pl
Przemek_Docent
2007-07-26 13:01:33 UTC
Witaj!
Dzieki za info i chec pomocy! :)
Podesle Ci opis - ten, który wysłałem do Shidy.

Pozdr.
Przemek_Docent
http://www.skocz.pl/szczuropsy

Katanka
2007-07-16 10:22:39 UTC
Post by SMi
witam,
Czy kto¶ mo¿e mi napisaæ ile kosztuje roczne utrzymanie Golden
retriever ?
Jesli pies jest zdrowy i chcesz go karmiæ do¶æ dobrze, to co miêsi±c oko³o
200z³ trzeba na utrzymanie psa wydaæ. Czasem licz siê jednak z jednorazowym
wydatkiem. Na okrag³o, po u¶rednieniu powinno wyj¶æ oko³o 250z³ miesi±cznie
z tymi dodatkowymi wydatkami. To jest takie minimum, które nale¿y psu
zapewniæ, bo górna granica jest .... bardzo, baaaardzo wysoka ;)
--
Katanka
www.MojeJamniki.pl
SMi
2007-07-16 10:42:57 UTC
Serdecznie wszystkim dziękuję :)

Pozdrawiam :)

msz
Maciachowa
2007-07-16 11:32:04 UTC
Post by SMi
[...]
Juz sie robi:
szczeniak 2 szczepienia x 50 PLn plus szczepienie p/wsciekliznie
okolo 30 (wszystko zaokraglam w gore a nie w dol) 30 = 130 PLN
Frontline co miesiac przez caly rok, przeciwko kleszczom 35 PLN x 12 =
420 (na pchly dziala dlugo, na kleszcze krotko wiec potrzeba czesto
dawkowac)
odrobaczanie 3-4 razy w roku +/- 60 PLN
karma.. szczeniak w najmniej ekonomicznym okresie swojego wzrostu
pozera tego 700 gram (karmy sredniej polki , czyli takie DO 200 zl za
worek 15 kg) za to wczesniej zjada jej troche mniej, czyli przyjmij ze
worek miesiecznie = 200 PLN czyli rocznie 2400
smycz plus obroza "bezpieczne i mocne" w okresie pierwszego roku 2-3
krotnie wymienione (pies rosnie i obwod szyi tez) to okolo 50 PLN za
komplet x 3 = 150 w pierwszym roku
smakolyki i przysmaki jakies plus kaganiec i zabawki to rzad okolo
200-300 zl w roku (tanio policzylam :-)))
Szczeniak potrzebuje szkolenia- obowiazkowo. Psie przedszkole plus
szkolenie PT chociazby zwiazkowy kurs to okolo 800-1000 PLN.
Nieszkolonych goldenow kilkoro znam- wlasciciele inwestuja w coraz to
drozsze obroze uzdowe i haltery, albo lecza wyrwane ze stawu obojczyki
wlasne. To duzy i silny pies.
Golden to smieciojad jak kazdy inny mysliwski pies , wiec czeste
biegunki i wymioty, albo pozarcie ludzkiej kupy, lu wytarzanie sie w
niej plus wytarzanie sie w kazdym blocku, chociazby najgorszym czyli
czeste kapiele, szampon raz w miesiacu kupowany musowo, kosztow wody
nie licze
Legowisko plus miski plusewentualnie kennel jezeli pies mialby
zostawac sam w domu - jakies 300-500 zl jezeli nie ma byc pozarte i
zniszczone w ciagu miesiaca czyli powtorne zakupy itp :-)
Suma: 4960
Przy naprawde niewymyslnych zakupach, ceny sprawdzalam w sklepie
internetowym
Pozdrawiam ja i moje 3 goldeny i dwa pieski mniejszej rasy , ktore sa
odprezeniem dla konta bankowego :-)))))
Ja oszczedzam na : szkoleniu - szkole sobie sama, na smyczach -
kupilam mocne porzadne i kazdy szczeniak chodzi w takich co to
popredni pies juz z niej wyrosl a szczenior "donasza" po starszych
psach :-)
Doroslym psom gotuje ale tutaj z kolei wchodzi koszt witamin
dodatkowych. Niedorostki do 12 miesiecy karmie suchym ze sredniej
polki czyli w cenie do 200 PLN za worek.
pierwszy rok jest najdrozszy w zyciu psa, pozniej juz troche
oszczedniej (smycze i obroze, karma w mniejszych ilosciach itp).

Goldeny bywaja: alergikami, miewaja problemy ze zbyt szybkim wzrostem
i rozwojem kosci- wiec np koszt profilaktycznie preparatu na stawy to
lekka reka liczac 150 zl itp.
Nie jest to tani w utrzymaniu pies.
Ale za to fajny i mnie odpowiada wielce :-)))
Pozdrawiam
Maciachowa
shida
2007-07-16 13:49:59 UTC
Post by Maciachowa
Goldeny bywaja: alergikami,
hmm tu czasem warto robic mlodym psom - sukom przed pierwsza cieczka i psom
w podobnym wieku kuracje odczulajaca czyli np worek karmy bez kurczaka -
najlepiej ryba bo niestety jagniecina nie jest super karma :( tak robia
hodowcy ONkow :) tzn dobrzy hodowcy wiedzacy ze wlasnie te psy tez potrafia
sie stac uczuleniowcami :)
Post by Maciachowa
miewaja problemy ze zbyt szybkim wzrostem
i rozwojem kosci- wiec np koszt profilaktycznie preparatu na >stawy to
lekka reka liczac 150 zl itp.
koszt arthronu complex czyli glukozaminy z chondroityna i msm... czyli tego
co wlasnie w psim specyfiku tylko wersja dla ludzi przez psy tak smao dobrze
przyswajalna to okolo 70zl za opakowanie 120 tabl. starcza na 4 miesiace bo
dawkujesz jednak dziennie :) na psa wielkosci od okolo 15kg do mniej wiecej
30-40kg... czyli np dla ONka.. :) przy mneijszych psach zaleznie od
obciazenia :) przedawkowac w kazdym razie sie nie da wiec lepiej wiecej ;)
rocznie sa to 3 opakowania.... czyli jakies 210-220zl :)

co do pchel leszczy - to np fiprex to tylko 15zl... obroza preventic okolo
35zl... starcza na 4 miesiace... wiec mozna taniej :) na niektore psy nawet
lepiej dziala fiprex niz frontline :)
Post by Maciachowa
Nie jest to tani w utrzymaniu pies.
jak kady wiekszy pies ;) moje sa mneijsze i np koszt karmy mi sie zmniejsza
o polowe ;) za to wydaje duzo wiecej na skzolenie - lazimy na szkolenie
sportow dla przyjemnosci :) uczymy sie sladow, przygotowyjemy do zawodow
itd...

czy kazdy golden musi byc na szkoleniu? no na pewno warto :) choc jak ktos
cos wie o tym to czasem potrafi sam popracowac z psem...choc na pewno dobry
socjal i psie przedszkole to nieocenione sprawy :)
Post by Maciachowa
Ale za to fajny i mnie odpowiada wielce :-)))
flaty tez sa fajne :))))) i wogole wiele typowo mysliwskich ras...heh...
marzenia ;)

shida ktora wie ze nastepny pies bedzie z 1 grupy bo bedzie brany pod katem
pracy mimo zdecydowanych minusow wygladu ;) ale wlasnie do pracy sportowej
te najlepsze... w sumie to tylko 1-2 rasy jak juz ;)
Ann
2007-07-16 12:47:35 UTC
Czy kto¶ mo¿e mi napisaæ ile kosztuje roczne utrzymanie Golden retriever ?
Nie wiem jak golden, ale u nas utrzymanie seterka wynosi srednio jakies
250zl-300zl miesiecznie. Oczywiscie roznie sie to uklada w roznych
miesiacach. Wiecej w czasie szczepienia, choroby czy kastracji. Naszemu
gotuje, oprocz tego kupuje suche Brit najczesciej w duzym worku. W tej cenie
jest wszystko. Lacznie z miskami, zabawkami, wetem, kroplami na pchly,
legowiskiem (ktore i tak juz przemielil..) i szkoleniem.
Takie wydatki wyszly mi za zeszly rok. Czasem bylo ponizej 200zl, ale czasem
i powyzej 400zl.

Pozdrawiam
Ann
lusia
2007-07-17 09:36:48 UTC
wszystko zale¿y od tego na jakim poziomie chcesz psa utrzymywaæ i czy np
bêdziesz psa wystawiaæ i chodziæ z nim na tresurê. Oraz czy pies bêdzie
chorowity czy nie.
opisz co chcesz robiæ z psem i czym go karmiæ - podam Ci dok³adne kwoty.
Mog± okazaæ siê "strawne " lub powalaj±ce - zale¿y od opcji :)
Post by SMi
- weterynarz
- jedzonko
- inne
ewka
2007-07-17 11:01:15 UTC
wszystko zależy od tego na jakim poziomie chcesz psa utrzymywać i czy np
będziesz psa wystawiać i chodzić z nim na tresurę. Oraz czy pies będzie
chorowity czy nie.
Dokladnie ceny moga byc rozne, trzeba byc przygotowanym tez na wieksze
wydatki. Nawet jesli pies bedize utrzymywany na srednim poziomie czyli ok.
200zl/ m-c to roznie moze byc. Jakis czas temu zauwazylam, ze sliczny, mlody
w typie ON-ka nie bywa juz na spacerkach, zagadalam do znajomych i jak sie
okazalo pies, polknal na spacerze jakas kostke, ktora utknela mu w
przewodzie pokarmowym, przedziurawila jakies wnetrznosci. Pies juz jest po
drugiej stronie, bo wlasciciel wolal uspisc psa (koszt ok. 200zl) niz poddac
operacji, ktora miala ponoc kosztowac ok. 1000zl wraz z leczeniem
pozniejszym. Pewnie za jakis czas znowu sobie sprawi szczeniaczka z gieldy,
bo taniej wyjdzie niz ratowanie tamtego. Wiec by na przyszlosc uniknac
takich sytuacji trzeba byc przygotowanym, ze roznie moze byc i byc moze
nawet trzeba bedzie wydac jednorazowo duza sume na ratowanie/ leczenie psa.
--
pozdr,
ewka