Koszt utrzymania psa
SMi
2007-07-16 09:31:09 UTC
witam,

Czy ktoś może mi napisać ile kosztuje roczne utrzymanie Golden retriever ?

- weterynarz
- jedzonko
- inne
Serdecznie pozdrawiam
SMi

Przy udzielaniu odpowiedzi, bardzo proszę o zachowanie ciągłości
(poprzedniej) korespondencji !!!
666
2007-07-16 09:30:41 UTC
generalnie to jakos tak wychodzi zwykle x3 ...
JaC

-----
SMi
2007-07-16 09:35:03 UTC
Post by SMi
Czy ktoś może mi napisać ile kosztuje roczne utrzymanie Golden retriever ?
Ale ile PLN ?

Bo chciałbym zasponsorować utrzymanie psa starszej osobie...

Pozdr.
Mirek
shida
2007-07-16 09:46:42 UTC
Post by SMi
Ale ile PLN ?
Bo chcia³bym zasponsorowaæ utrzymanie psa starszej osobie...
hmm ciezko okreslic.... jesli pies jest zdrowy to np jesli chodzi o weta to
wystarcza szczepienia czyli jakies 100zl moze wiecej zalezy od rejonu....

karma to juz roznie zalezy od ceny... nie wiem dokladnie ile dany pies
je...na pewno nie wiecej niz 1 worek miesiecznie chyba ze ktos probuje go
zatuczyc....co niestety sie zdaza w polsce cwesto ;) ale no nawet ten worek
karmy to jest okolo 150-200zl i to jelsi mowimy o naprawde dobrych karmach
:)

smycz to koszt od 15 do.... no gorna granica to jest dosc wysoko...

mysle ze jesli do kosztow karmy doliczysz 50zl miesiecznie to starczy i na
zabawki i na smycze i na smakolyki i na weta ;)

czyli 200-250zl... choc jest to ot takie liczenie bo osobiscie mam psy innej
rasy i taka kwota stracza u mnie na 2 psy i to wogole w innym rosliczeniu
czasowym ;) bo np u mnie jeden pies szczeniak zjada worek karmy na 2
miesiace... drugi emeryt ma worek karmy na ponad 3miesiace... a nie sa to
male psy ;) wiec mysle ze goldenowi o normalnej aktywnosci i wadze 1 worek
na miesiac to sokojnie...a moze i nawet dluzej posluzy...

karmy calkiem dobre to koszt wlasnie od okolo 120-150zl..po niektore bardzo
bobre za 200zl sklepowo..

wet moze kosztowac malo albo wiele jesli pies bedzie chorowal... tu nie da
sie okreslic jak wyjdzie... jesli ktos wie co i jak to np z byle
przeziebieniem czy niestrawnoscia/biegunka nie bedzie lecial do weta...a
ktos kto nie wie co i jak pojdzie.. i lepiej ze pojdzie ale wtedy koszty
wzrastaja.... wiec... no nie wiadomo :)

osobiscie mysle ze spokojnie owe 200zl powinno wystarczyc ale moze jest tu
ktos posiadajacy psa tej rasy i np bedzie potrafil dokladnie powiedizec ile
pies zjada.... karmy wysoko energetycznej zje mniej ale jelsi to pies z mala
iloscia ruchu to za wysokoenergetycznej tez nie bedzie potrzebowal...wiec to
wsyzstko ot takie szacowanie ;)

shida ;)
Post by SMi
Pozdr.
Mirek
groomer
2007-07-16 10:10:42 UTC
Post by SMi
Post by 666
generalnie to jakos tak wychodzi zwykle x3 ...
JaC
Czy kto¶ mo¿e mi napisaæ ile kosztuje roczne utrzymanie Golden retriever
?
Ale ile PLN ?
Bo chcia³bym zasponsorowaæ utrzymanie psa starszej osobie...
psiur wielko¶ci goldena, ma do dyspozycji ogród 60 arów, wiêc jest
wybiegany, wcina 15kg karmy suchej miesiêcznie (170) z³, do tego 50 z³
miesiêcznie na smako³yki (uszy wieprzowe, ciasteczka itp), ok 20 z³ na
urozmaicenie karmy (trochê miêsa, podrobów, ry¿u itp). Ponadto obro¿a,
smycz, kaganiec - ale to wydatek raz na jaki¶ czas, wet równie¿ - poza
pierwszymi sczepieniami od szczeniaka (w sumie o ile dobrze pamiêtam jakie¶
+/- 200z³). Poza póŒniejszymi wymogami wetowskimi ja chodzê co 3 miesi±ce na
kontrolê (50z³), sprawdzam oczy, uszy, stan ko¶cca itp. I to tyle. Mo¿na
jeszcze zainwestowaæ kilkadziesi±t PLN w jakie¶ zabawki dla psiaka. W ka¿dym
b±dŒ razie pomijaj±c wypadki losowe (choroby itp) to ze sta³ych kosztów na
suchej karmie powinene¶ zmie¶ciæ siê w 200 z³ wraz z ciasteczkami i ew.
urozmaiceniami karmy.
--
pozdrawiam,
Mirek
Katanka
2007-07-16 10:23:27 UTC
Post by SMi
witam,
Czy kto¶ mo¿e mi napisaæ ile kosztuje roczne utrzymanie Golden
retriever ?
Jesli pies jest zdrowy i chcesz go karmiæ do¶æ dobrze, to co miêsi±c oko³o
200z³ trzeba na utrzymanie psa wydaæ. Czasem licz siê jednak z jednorazowym
wydatkiem. Na okrag³o, po u¶rednieniu powinno wyj¶æ oko³o 250z³ miesi±cznie
z tymi dodatkowymi wydatkami. To jest takie minimum, które nale¿y psu
zapewniæ, bo górna granica jest .... bardzo, baaaardzo wysoka ;)
--
Katanka
www.MojeJamniki.pl
SMi
2007-07-16 10:47:49 UTC
Serdecznie wszystkim dziękuję :)

Pozdrawiam :)

msz
Maciachowa
2007-07-16 11:32:05 UTC
Post by SMi
[...]
Juz sie robi:
szczeniak 2 szczepienia x 50 PLn plus szczepienie p/wsciekliznie
okolo 30 (wszystko zaokraglam w gore a nie w dol) 30 = 130 PLN
Frontline co miesiac przez caly rok, przeciwko kleszczom 35 PLN x 12 =
420 (na pchly dziala dlugo, na kleszcze krotko wiec potrzeba czesto
dawkowac)
odrobaczanie 3-4 razy w roku +/- 60 PLN
karma.. szczeniak w najmniej ekonomicznym okresie swojego wzrostu
pozera tego 700 gram (karmy sredniej polki , czyli takie DO 200 zl za
worek 15 kg) za to wczesniej zjada jej troche mniej, czyli przyjmij ze
worek miesiecznie = 200 PLN czyli rocznie 2400
smycz plus obroza "bezpieczne i mocne" w okresie pierwszego roku 2-3
krotnie wymienione (pies rosnie i obwod szyi tez) to okolo 50 PLN za
komplet x 3 = 150 w pierwszym roku
smakolyki i przysmaki jakies plus kaganiec i zabawki to rzad okolo
200-300 zl w roku (tanio policzylam :-)))
Szczeniak potrzebuje szkolenia- obowiazkowo. Psie przedszkole plus
szkolenie PT chociazby zwiazkowy kurs to okolo 800-1000 PLN.
Nieszkolonych goldenow kilkoro znam- wlasciciele inwestuja w coraz to
drozsze obroze uzdowe i haltery, albo lecza wyrwane ze stawu obojczyki
wlasne. To duzy i silny pies.
Golden to smieciojad jak kazdy inny mysliwski pies , wiec czeste
biegunki i wymioty, albo pozarcie ludzkiej kupy, lu wytarzanie sie w
niej plus wytarzanie sie w kazdym blocku, chociazby najgorszym czyli
czeste kapiele, szampon raz w miesiacu kupowany musowo, kosztow wody
nie licze
Legowisko plus miski plusewentualnie kennel jezeli pies mialby
zostawac sam w domu - jakies 300-500 zl jezeli nie ma byc pozarte i
zniszczone w ciagu miesiaca czyli powtorne zakupy itp :-)
Suma: 4960
Przy naprawde niewymyslnych zakupach, ceny sprawdzalam w sklepie
internetowym
Pozdrawiam ja i moje 3 goldeny i dwa pieski mniejszej rasy , ktore sa
odprezeniem dla konta bankowego :-)))))
Ja oszczedzam na : szkoleniu - szkole sobie sama, na smyczach -
kupilam mocne porzadne i kazdy szczeniak chodzi w takich co to
popredni pies juz z niej wyrosl a szczenior "donasza" po starszych
psach :-)
Doroslym psom gotuje ale tutaj z kolei wchodzi koszt witamin
dodatkowych. Niedorostki do 12 miesiecy karmie suchym ze sredniej
polki czyli w cenie do 200 PLN za worek.
pierwszy rok jest najdrozszy w zyciu psa, pozniej juz troche
oszczedniej (smycze i obroze, karma w mniejszych ilosciach itp).

Goldeny bywaja: alergikami, miewaja problemy ze zbyt szybkim wzrostem
i rozwojem kosci- wiec np koszt profilaktycznie preparatu na stawy to
lekka reka liczac 150 zl itp.
Nie jest to tani w utrzymaniu pies.
Ale za to fajny i mnie odpowiada wielce :-)))
Pozdrawiam
Maciachowa
Ann
2007-07-16 12:48:27 UTC
Czy kto¶ mo¿e mi napisaæ ile kosztuje roczne utrzymanie Golden retriever ?
Nie wiem jak golden, ale u nas utrzymanie seterka wynosi srednio jakies
250zl-300zl miesiecznie. Oczywiscie roznie sie to uklada w roznych
miesiacach. Wiecej w czasie szczepienia, choroby czy kastracji. Naszemu
gotuje, oprocz tego kupuje suche Brit najczesciej w duzym worku. W tej cenie
jest wszystko. Lacznie z miskami, zabawkami, wetem, kroplami na pchly,
legowiskiem (ktore i tak juz przemielil..) i szkoleniem.
Takie wydatki wyszly mi za zeszly rok. Czasem bylo ponizej 200zl, ale czasem
i powyzej 400zl.

Pozdrawiam
Ann
shida
2007-07-16 13:38:35 UTC
U�ytkownik "groomer" napisa� w wiadomo�ci news:f7fg72$3hp$***@inews.gazeta.pl...

50 z³
Post by groomer
miesiêcznie na smako³yki (uszy wieprzowe, ciasteczka itp),
hmmm ja wiem ze suszone smierdziele sa suuuper przysmakami dla psa...ale
malo sie mowi o tym ze nie sa zdrowe :( duzo lepsze jest danie psu surowej
szyji z indyka :) mieso plus sporo chrzesci co u duzych psow jest bardzo
wazne - w sumie powinny przy wiekszym wysilku dostawac glukozamine na stawy
z kolagenem i chondroityna...

ale to juz moje taki zboczenie ze mimo ze jestem za sucha karma to staram
sie dorzucac do tego sporo surowizny i malo wypelniaczy ;) co nie znaczy ze
raz na miesiac moje tez nie wcinaja jakis smierdzieli ;) za to czesciej wole
dac kawalek szyji albo owoce albo mleko albo co innego ;)

shida :)
shida
2007-07-16 13:50:25 UTC
Post by Maciachowa
Goldeny bywaja: alergikami,
hmm tu czasem warto robic mlodym psom - sukom przed pierwsza cieczka i psom
w podobnym wieku kuracje odczulajaca czyli np worek karmy bez kurczaka -
najlepiej ryba bo niestety jagniecina nie jest super karma :( tak robia
hodowcy ONkow :) tzn dobrzy hodowcy wiedzacy ze wlasnie te psy tez potrafia
sie stac uczuleniowcami :)
Post by Maciachowa
miewaja problemy ze zbyt szybkim wzrostem
i rozwojem kosci- wiec np koszt profilaktycznie preparatu na >stawy to
lekka reka liczac 150 zl itp.
koszt arthronu complex czyli glukozaminy z chondroityna i msm... czyli tego
co wlasnie w psim specyfiku tylko wersja dla ludzi przez psy tak smao dobrze
przyswajalna to okolo 70zl za opakowanie 120 tabl. starcza na 4 miesiace bo
dawkujesz jednak dziennie :) na psa wielkosci od okolo 15kg do mniej wiecej
30-40kg... czyli np dla ONka.. :) przy mneijszych psach zaleznie od
obciazenia :) przedawkowac w kazdym razie sie nie da wiec lepiej wiecej ;)
rocznie sa to 3 opakowania.... czyli jakies 210-220zl :)

co do pchel leszczy - to np fiprex to tylko 15zl... obroza preventic okolo
35zl... starcza na 4 miesiace... wiec mozna taniej :) na niektore psy nawet
lepiej dziala fiprex niz frontline :)
Post by Maciachowa
Nie jest to tani w utrzymaniu pies.
jak kady wiekszy pies ;) moje sa mneijsze i np koszt karmy mi sie zmniejsza
o polowe ;) za to wydaje duzo wiecej na skzolenie - lazimy na szkolenie
sportow dla przyjemnosci :) uczymy sie sladow, przygotowyjemy do zawodow
itd...

czy kazdy golden musi byc na szkoleniu? no na pewno warto :) choc jak ktos
cos wie o tym to czasem potrafi sam popracowac z psem...choc na pewno dobry
socjal i psie przedszkole to nieocenione sprawy :)
Post by Maciachowa
Ale za to fajny i mnie odpowiada wielce :-)))
flaty tez sa fajne :))))) i wogole wiele typowo mysliwskich ras...heh...
marzenia ;)

shida ktora wie ze nastepny pies bedzie z 1 grupy bo bedzie brany pod katem
pracy mimo zdecydowanych minusow wygladu ;) ale wlasnie do pracy sportowej
te najlepsze... w sumie to tylko 1-2 rasy jak juz ;)
lusia
2007-07-17 09:42:05 UTC
wszystko zale¿y od tego na jakim poziomie chcesz psa utrzymywaæ i czy np
bêdziesz psa wystawiaæ i chodziæ z nim na tresurê. Oraz czy pies bêdzie
chorowity czy nie.
opisz co chcesz robiæ z psem i czym go karmiæ - podam Ci dok³adne kwoty.
Mog± okazaæ siê "strawne " lub powalaj±ce - zale¿y od opcji :)
Post by SMi
- weterynarz
- jedzonko
- inne
ewka
2007-07-17 11:01:19 UTC
wszystko zależy od tego na jakim poziomie chcesz psa utrzymywać i czy np
będziesz psa wystawiać i chodzić z nim na tresurę. Oraz czy pies będzie
chorowity czy nie.
Dokladnie ceny moga byc rozne, trzeba byc przygotowanym tez na wieksze
wydatki. Nawet jesli pies bedize utrzymywany na srednim poziomie czyli ok.
200zl/ m-c to roznie moze byc. Jakis czas temu zauwazylam, ze sliczny, mlody
w typie ON-ka nie bywa juz na spacerkach, zagadalam do znajomych i jak sie
okazalo pies, polknal na spacerze jakas kostke, ktora utknela mu w
przewodzie pokarmowym, przedziurawila jakies wnetrznosci. Pies juz jest po
drugiej stronie, bo wlasciciel wolal uspisc psa (koszt ok. 200zl) niz poddac
operacji, ktora miala ponoc kosztowac ok. 1000zl wraz z leczeniem
pozniejszym. Pewnie za jakis czas znowu sobie sprawi szczeniaczka z gieldy,
bo taniej wyjdzie niz ratowanie tamtego. Wiec by na przyszlosc uniknac
takich sytuacji trzeba byc przygotowanym, ze roznie moze byc i byc moze
nawet trzeba bedzie wydac jednorazowo duza sume na ratowanie/ leczenie psa.
--
pozdr,
ewka
groomer
2007-07-17 12:40:28 UTC
Post by shida
50 z³
Post by groomer
[...]
no to siê teraz lekko zmartwi³em, kurka nie wiedzia³em o tym. A co do
ciasteczek, to ostatnio jemy takie fajne sucharki, które równie dobrze mnie
smakuj±, co powoduje nied³±czne zdziwienie znajomych, widz±c jak razem z
psem wcinam ciasteczka:)
--
pozdrawiam,
Mirek
Katanka
2007-07-17 13:20:23 UTC
Post by groomer
Post by shida
[...]
Tutaj nie musisz siê martwiæ, o ile nie przegniesz z ilo¶ci±. Powiedzmy
ilo¶c 5 sztuk ciastek dla psa dziennie to dawka, której nie powinno siê
przekraczaæ. Co innego mniejsze przek±ski, mo¿esz dawaæ wiêcej :)

Je¶li chodzi o naturalne impregnowane gryzaki, to te¿ nie przeginaj z
ilo¶ci±. Wybieraj tylko te najwy¿szej jako¶ci, choæ i one s± moczone w
chemicznych roztworach. Ucho na 3 dni, nie czê¶ciej :) Stopniuj czêsto¶æ
podawania w zaleznosci od wielko¶ci psa i gryzaka. £apka kurza, a penis
wo³owy to róznica :)

Rozs±dek przede wszystkim :)
--
Katanka
www.MojeJamniki.pl
shida
2007-07-17 16:50:11 UTC
Post by Katanka
[...]
no np uszy krolicze sa lepsze niz inne uszyska itd ;) sa rzeczy ciut mniej
lub ciut bardziej szkodliwe ;)
Post by Katanka
Rozs±dek przede wszystkim :)
dokladnie :) warto np nie rezygnujac z gryzakow suzonych smeirdzielowatych
zmniejszyc ich ilosc na rzecz zdrowszych rzeczy :) typu marchewka surowa w
calosci czy inne owocowarzywne rzeczy albo szyja indycza albo kosc cieleca
albo ryby morskie surowe :) jest wiele pyyysznych zdrowych przysmakow :) np
moja uwielbia banany...albo kukurydze ;) albo...pieczonego ziemniaka :) nie
wiem czemu akurat pieczony jest pyyyszny inne juz nie tak ;) moja sunka
wogole ma dziwne upodobania czasem ;)

shida ;)
policzanin
2007-07-18 00:36:12 UTC
Post by shida
[...]
buheheheh ¿eby to pies jeszcze chcia³ je¶æ, Co Ty w ogóle wypisujesz.
Zamiast tych drogich karm chappi tez mo¿e byæ, ju¿ nie przesadzajcie!
Katanka
2007-07-18 05:08:05 UTC
Post by policzanin
buheheheh ¿eby to pies jeszcze chcia³ je¶æ, Co Ty w ogóle wypisujesz.
Zamiast tych drogich karm chappi tez mo¿e byæ, ju¿ nie przesadzajcie!
Szkoda psa. Mo¿e nie za rok, nie za dwa, ale za trzy zaczn± siê problemy
gastracyjne, a po kolejnym roku zaczn± siê inne problemy (np. sier¶æ).
Poogladaj sk³ad Chappi i porównaj choæby z tanim Dibaqiem, czy Britem. Na
1kg wychodzi ró¿nica niewielka w cenie, tyle tylko, ¿e Dibaqa trzeba kupiæ
15kg.

pozdrawiam

PS. I wcale nie przesadzamy.
--
Katanka
www.MojeJamniki.pl
Ann
2007-07-18 06:55:14 UTC
Post by policzanin
Zamiast tych drogich karm chappi tez mo¿e byæ, ju¿ nie przesadzajcie!
Przekonalam sie jak moj pies wrocil po kilku dniach, gdzie byl karmiony
wlasnie Chappi.. Glownie przekonalam sie wechowo.. :-)
Juz lepiej gotowac psu.

Pozdrawiam
Ann
ewka
2007-07-18 07:33:06 UTC
Post by Ann
Post by policzanin
[...]
Chappi, Pedigree i wszystko co jest w marketach to najgorszy syf jaki mozna
psu zafundowac. Moja sunka od urodzenia, az do 9 miesiaca jak ja wzielam
byla karmiona ponoc Pedigree, czasem dostala od swieta kawalek miesa. Pies
ma w tej chwili bardzo delikatny zoladek, nie mozna jej podac zbyt duzo na
raz, po niektorych pokarmach ma biegunki np. po gotowanym miesie, szyi
indyczej, tylko surowe ja ratuje. Nie mowie juz o tym jak wygladala i
smierdziala jak ja wzielam, siersc bardzo matowa, wypadajaca calymi kepkami,
miejscami wylysienia, grzybica skory, ktora najprawdopodobniej przyplatala
sie gdyz organizm nie mial sie jak bronic, bo jedzenie bylo kiepskiej
jakosci. Zeby z nalotem, ogolnie malo energii. Po kilku miesiacach u mnie,
na jedzeniu domowym pies nie do poznania, skora szybko sie zagoila, nie ma
nawrotow grzybicy, jedynie co pozostalo to alergia na kurczaka sklepowego
oraz nawet dobrej jakosci wolowinke w wiekszej ilosci, po prostu wtedy
pojawia sie swedzenie i lupiez. Dlatego nie chwalcie tych marnych karm, bo
to wykancza powoli psa.
--
pozdr,
ewka