(kot) Provera dla karmiacej kotki
henry
2003-07-02 05:20:15 UTC
Witam
Dokarmiam dzikotke, która 12.05.03 urodziła na moim
balkonie 4 kociaki. Niestety, dwa po mniej więcej dwóch
tygodniach umarły.. :((( Miały juz otwarte oczka :((.
Ale dwa pręguski chowały sie dobrze.Gdzies tak około
16,17 czerwca (gdy miały 5 tygodni) kocica je gdzieś
wyniosła.Jeszcze rano dałam jeść, kociakom przemyłam
oczka, bo troche ropiały. a jak wróciłam z pracy to
juz ich nie było. Po mniej więcej dwoch dniach, Gusia
(tak ja nazywam) przyszła na miche. Sprawdziłam sutki,
było ok, maluchy dalej ssą. Po jakimś czasie, Gusia zaprowadziła
mnie do nich. Sa w takim zdziczałym ogrodzie po stosem drewna.
Ogród jest ogrodzony i niestety nie mogłam tam wejść, ale
z za płotu obserwowałam je. Wydaje sie że wszystko jest w porządku.
Oczka zdrowe, kociaki pulchniutkie.
Ale tu moje pytanie, czy takiej karmiacej kotce mozna podawać
tabletki antkoncepcyjne PROVERA? Czy to nie zaszkodzi karmionym
kociakom ? Kociakom idzie 8 tydzień i właściwie kocica może
być chetna na drugi miot w tym roku.

Pozdrowienia
Henia
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.zwierzaki
Krystyna Chiger
2003-07-02 09:24:19 UTC
Post by henry
(...)
[...]
Nie można, kota straci pokarm

Krycha&Co(ty)
Henry
2003-07-02 14:23:37 UTC
Post by Krystyna Chiger
Post by henry
(...)
[...]
Dziekuje za szybką odpowiedz.
Pozdrawiam
Henia
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.zwierzaki
harpia
2003-07-02 19:12:13 UTC
Z czego wiem to hormony zawarte w tabletce mogą doprowadzić do zaprzestania
produkcji mleka, musisz byc pewna że maluszki moga sie obyć bez podstawowego
pokarmu.
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl
harpia
http://www.polnews.pl
Anutka
2003-07-03 07:02:50 UTC
Ale tu moje pytanie, czy takiej karmiacej kotce mozna podawaæ
tabletki antkoncepcyjne PROVERA? Czy to nie zaszkodzi karmionym
kociakom ? Kociakom idzie 8 tydzieñ i w³a¶ciwie kocica mo¿e
byæ chetna na drugi miot w tym roku.
witam,

dodam od siebie ze Provera nie ma dzialania czysto antykoncepcyjnego. Przy
zazywaniu tego leku dochodzi do zmniejszenia lub zanikniecia krwawienia. Nie
wiem czy nalezy ryzykowac z podawaniem kotce takich lekow. Mysle ze nalezy
skonsultowac sie z wetem

Pozdrawiam
Ania
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.zwierzaki
La Luna
2003-07-03 18:32:59 UTC
Pamiętnego dnia Thu, 3 Jul 2003 09:04:04 +0200, "Anutka"
Post by Anutka
dodam od siebie ze Provera nie ma dzialania czysto antykoncepcyjnego. Przy
zazywaniu tego leku dochodzi do zmniejszenia lub zanikniecia krwawienia.
Nie bardzo rozumiem... Prowadzi do zanikniecia jakiego krwawienia u
kotki?...
Inna sprawa ze Provera stosowana u kotow jest zadnym dobrodziejstwem a
w niektorych krajach jest wrecz wogole nieuzywana z powodu niemoznosci
chociazby zastosowania odpowiedniej dawki (bo nie ma wytycznych) - ze
o pozostalym wplywie hormonalnej antykoncepcji u kotow nie wspomne...

Pozdrawiam
Agnieszka Mockałło
http://www.zwierzeta.cisza.pl/
Odpisujac na priv, usun "wytnij_to" z adresu
harpia
2003-07-03 20:42:43 UTC
moja kotka dostaje provere od 3 lat i nie widze żadnych komplikacji w jej
zdrowiu, tak samo obgryzuje nogi jak przed dwoma laty.
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl
La Luna
2003-07-04 16:43:10 UTC
Pamiętnego dnia Thu, 03 Jul 2003 22:42:43 +0200, "harpia"
Post by harpia
moja kotka dostaje provere od 3 lat i nie widze żadnych komplikacji w jej
zdrowiu, tak samo obgryzuje nogi jak przed dwoma laty.
Niestety - skutki uboczne sa widoczne dopiero wtedy gdy sytuacja jest
juz powazna - bo ropomacicza czy cukrzycy od razu nie widac :(
I negatywne dzialanie takiej antykoncepcji nie polega na zaniku
obgryzania nog - ale na zupelnie innych rzeczach...
Niestety - ten rodzaj antykoncepcji powoduje bardzo powazne zaburzenia
hormonalne u kocic i czesto owocuje takimi konsekwencjami jak wlasnie
ropomaciczem, cukrzyca, guzami sutkow (w ponad 90 % zlosliwymi).