Są rzeczy na niebie i ziemi...
XL
2014-11-08 12:22:24 UTC
http://www.etv-hellas.net/videos/2014-03-05.html#sthash.KQkdYJET
:-)
ACMM-033
2014-11-16 08:37:06 UTC
Post by XL
http://www.etv-hellas.net/videos/2014-03-05.html#sthash.KQkdYJET
:-)
Sympatyczny obrazek, z delfinem i oczywiscie psem. Gugletranslator napisal
sila milosci i ze wszyscy powinni to obejrzec. Nikomu nie dzieje sie
krzywda, mimo, ze jest troche przemocy.
Choc chcialbym przy okazji, aby nie utozsamiano rekinów, ze to "ten zly",
"ten zly", "ten bardzo zly"...
--
Biore udzial w projekcie SamKnows, jesli masz szybkie lacze i chcesz
dolaczyc, kliknij obok... I participate in the SamKnows project, if you
have a fast link and want to join, click beside... https://www.samknows.eu
XL
2014-11-16 17:10:21 UTC
Post by ACMM-033
Post by XL
[...]
Tam nie ma niczego na temat zła - rekin też człowiek, psa czy inną rybę zje
z jednakowym apetytem, ale to delfin jest bliższy człowiekowi, bo posiada
bliższe nam emocje, a przynajmniej my potrafimy je u niego widzieć :-)
ACMM-033
2014-11-19 20:25:16 UTC
Post by XL
Post by ACMM-033
Post by XL
[...]
Ja nawet nie odebrałem tego, jako epatowanie złem. Po prostu, zwróciłem
uwagę na to, że pokutuje stereotyp rekina, jako tego "złego". I tak go
widziałem tutaj. Cokolwiek zaszkodziło mu tutaj przedstawianie m.in. w
kreskówkach dla dzieci, od komunistycznych Reksia, oraz Bolka i Lolka (alias
Bolesława i Karola), i nie tylko tych, po imperialistyczne Kaczory Donaldy i
Zwariowane Melodie (alias Looney Tunes). Jakoś nie pamiętam, aby rekin był
przedstawiony inaczej, jak dążący do wszamania żarcia za wszelką cenę.
Post by XL
z jednakowym apetytem, ale to delfin jest bliższy człowiekowi, bo posiada
bliższe nam emocje, a przynajmniej my potrafimy je u niego widzieć :-)
No tak, to wiadomo! Choć ja nie oczekuję jakichś "emocji wyższych" u rekina.
Ale jest to stworzenie, jak każde inne, mające swoje właściwości. Ale jest
widziany... o, mniej-więcej tak, jak "psy groźnych ras", amstaf? ała, zaraz
zagryzie, wszystkich i wszystko! Zwłaszcza ten!
albo pitbull -
:P Ale wgłębiać sie w szczegóły -
to dłuższa rozprawka. Bo i rekiny są różne. A wredność zwykle przypisuje się
wszystkim, pod jednym hasłem, po prostu - "rekin". Nawiążę więc do psów ras
groźnych, takich, jak np. pomeranian, ktoremu zdarzyło się zagryźć półroczne
(OIDP...) dziecko.
Pardon, że ja tak, ale po prostu pewne rzeczy widzę inaczej, niż wszyscy,
zapewniam, że bez złych zamiarów z mojej strony :)
(Kiedyś w jakimś programie przyrodniczym opowiadali i pokazywali ze
szczegółami, jak rekinowi jest trudno zapolować i złapać ofiarę, i ile go to
kosztuje. Zwyczajnie, było mi go żal... W ostatniej chwili coś złapał, jak
już był na wyczerpaniu.)
--
Biorę udział w projekcie SamKnows, jeśli masz szybkie łacze i chcesz
dołączyć, kliknij obok... I participate in the SamKnows project, if you
have a fast link and want to join, click beside... https://www.samknows.eu
XL
2014-11-19 21:59:10 UTC
Post by ACMM-033
Post by XL
http://youtu.be/SXcwobbKaWI albo pitbull -
http://youtu.be/75GEzD6wh8o :P Ale wgłębiać sie w szczegóły -
[...]
Nie widzisz żadnych rzeczy inaczej - Ty po prostu masz zwierzę/zwierzęta
(jak sądzę?) i widzisz rzeczy tak, jak prawie każdy miłośnik zwierząt...
lub choćby jednego zwierzęcia :-) Kiedy ma się swoje zwierzę, człowiek
zaczyna patrzeć takze na inne zwierzęta jak na braci mniejszych... Rekiny -
no cóż, fakt, stereotyp jest taki, jak mówisz, i jak pokazuje film pt.
"Szczęki", lata temu wyświetlany w Polsce.
Podobny stereotyp funkcjonuje odnośnie wilkow na przykład. Ja podobny
program jak Ty o rekinach, obejrzałam kiedyś o wilkach - a właściwie
sfilmowano tam losy jednego wilka na prerii czy stepie, który goni za
zdobyczą i jest to jego być albo nie być. Tropi zdobycz wytrwale, ale z
głodu traci siły i słabnie. Pokazano, jak bez sił pada w małym zagłębieniu
terenu, cały przemoczony i wycieńczony do granic, żeby schronić się tam
przed zimnem i wiatrem - ledwo żywy po godzinie odpoczynku wstaje i idzie
dalej tropem. Bez powodzenia. W końcu pada. Powiem tyle, że nieźle się
wtedy rozkleiłam - a to była sucha, pozbawiona wszelkiej fabularyzacji
relacja filmowa, w dodatku z komentarzem czytanym (a raczej mamrotanym)
przez Czubównę, no a nikt tak jak ona nie potrafi w odbiorcy uśpić
wszystkiego - łącznie z emocjami ;-)
Od tamtego czasu nawet na wilki patrzę niemal z czułoscią, bo widzę w nich
wiele wspólnych cech z moimi psami, które (moje psy) do oszalenia uwielbiam
pomimo wielu ich cech, których nie lubię :-).