kleszcze, kleszcze, kleszcze-co robic?
Aniela
2005-04-08 12:20:10 UTC
No wlasnie przypomnijmy sobie jak zabezpieczac w miare skutecznie nasze psy.
Obroza, zakupiona TYLKO u weta a nie w sklepiku u pani Zosi itp. Obroza
bayera p/kleszczom itp, zabezpiecza na okres 5-7 m-c.
Z tego co pamietam psy gestowlose i dlugowlose powinno zabezpieczyc sie
podwojne.Czyli obroza plus aplikacja z pipety lub spray-to starcza na
ok.miesiac wiec trzeba powtarzac.Wszystko zakupione u weta, produkowane
przez firmy farmaceutyczne.
Nie jest jednak to gwarancja i tak skutecznosci zabezpiecznia w 100%. Mozemy
nie zauwazyc mimo to kleszcza i niestety psiak zarazony. Czyli krotko-jak
nie wiadomo o co chodzi-cos sie dzieje z psem, np:

-pies smetny, nie ma ochoty na nic co do tej pory mial-zabawy, brak checi
wyjscia na spacer.itd
-brak apetytu, nie zjada z checia swojego do tej pory ulubionego jedzenia
lub przestaje w ogole jesc
-podwyzszona temperatura
-mocz metny
-zoltaczka(to juz dalszy etap, grozny)

lepiej szybko, natychmiast, udac sie z psem do weta i wydac te 30-50zl na
badania krwi w kierunku tego najgorszego,babeszjozy, wprost rzadac badania.
Tylko szybkie nasze reagowanie moze pomoc psiakowi, kazda minuta, godzina na
wage zycia naszego psa. Ja osobiscie uwazam ze lepiej wiecej, na zapas, niz
mniej..
Co jeszcze? Prosze dopiszcie.
--
TOZ w Polsce, Oddzia³ w Kielcach, ul.J.Piwnika "Ponurego" nr 49 25-666
Kielce
1% podatku przeznacz dla nich-czekaja na Twoja pomoc!
Agnieszka Preiss
2005-04-08 16:12:24 UTC
Post by Aniela
No wlasnie przypomnijmy sobie jak zabezpieczac w miare skutecznie nasze psy.
Obroza, zakupiona TYLKO u weta a nie w sklepiku u pani Zosi itp.
zgadzam sie...obroze w sklepach zoo nie daja takiej gwarancji

Obroza
Post by Aniela
bayera p/kleszczom itp, zabezpiecza na okres 5-7 m-c.
jest tez troszke tansza i wodoodporna obroza Preventic, ale chronia TYLKO
przed kleszczami, nie dziala na pchly i starcza na jakies 4 m-ce
Post by Aniela
Co jeszcze? Prosze dopiszcie.
przede wszystkim nie warto oszczedzac na obrozach i zaplacic te 35-50 zl,
ale miec wieksza pewnosc, ze nas pies nie zachoruje - i tak jak pisze
Aniela, nic nie daje 100% pewnosci. Niektorzy mysla, ze jak pies zlapal
kleszcze mimo obrozy/plynu to nie zakladaja, bo i tak nie dziala - nic
bardziej mylnego...ZPsa ogladac po KAZDYM spacerze. Kleszcze sa takze na
osiedlach, w trawie, a nie tylko w lasach na drzewach...

pozdrawiam
Agnieszka

p.s. bardzo latwo stracic psa przez kleszcza, nie mowiac o kosztach
leczenia, ktore sa duze:(
PW
2005-04-08 16:22:20 UTC
Post by Aniela
Z tego co pamietam psy gestowlose i dlugowlose powinno zabezpieczyc sie
podwojne.Czyli obroza plus aplikacja z pipety lub spray-to starcza na
ok.miesiac wiec trzeba powtarzac.
Chcia³am tak zrobiæ dla mojej suczki rok temu zapu¶ciæ pipete frontline +
obró¿ka wet odradzi³ ze za duzo chemi a i tak nie mam 100% pewno¶ci. Lady
suczka owczarka szkockiego w zesz³ym roku w maju zosta³a u¶piona. Z powodu
choroby poklezczowej przesta³y pracowaæ nerki, w±troba. Chorowa³a 2,5
miesi±ca.
Happy 10 miesiêczna suczka owczarka szkockiego nosi obro¿e + pipeta front
line. Przegl±dam j± po ka¿dym spacerze pilnuje niesamowicie. Biedna psina
nie ma siê gdzie wyganiaæ ³±ki s± strasznie zakleszczone:((

Nie da siê z tym paskudztwem nic zrobiæ????!!!
Agnieszka Preiss
2005-04-08 16:44:00 UTC
Post by PW
Chcia³am tak zrobiæ dla mojej suczki rok temu zapu¶ciæ pipete frontline +
obró¿ka wet odradzi³ ze za duzo chemi a i tak nie mam 100% pewno¶ci.
i wlasnie o tym pisalam - sporo ludzi uwaza ze jak nie ma 100% pewnosci to
po co stosowac :( ano po to, zeby tak sie nie konczylo jak u ciebie:(

Biedna psina
Post by PW
nie ma siê gdzie wyganiaæ ³±ki s± strasznie zakleszczone:((
i o tym tez pisalam...ze ja nie potrafie trzymac psa non stop na smyczy bo
sa kleszcze - czy wiesz ze nawet w zimie sa? w tym roku byly bardzo dlugo do
czasu az sie nie pojawily mrozy...
Post by PW
Nie da siê z tym paskudztwem nic zrobiæ????!!!
a co tu zrobic? chyba nie bardzo...one sa wszedzie

pozdrawiam
Agnieszka
Moemi
2005-04-08 17:36:38 UTC
U¿ytkownik "Aniela"
Post by Aniela
Nie jest jednak to gwarancja i tak skutecznosci zabezpiecznia w 100%. Mozemy
nie zauwazyc mimo to kleszcza i niestety psiak zarazony. Czyli krotko-jak
Czyli obro¿a i frontline zabezpiecza jedynie psa przed ewentualnym wbiciem
siê kleszcza w psa?
Post by Aniela
-zoltaczka(to juz dalszy etap, grozny)
Po czym poznaæ ¿ó³taczkê u psa?
I jeszcze jedno. Rok temu wet zapewnia³ mnie, ¿e na Dolnym Šl±sku kleszcze
s± niezara¿one, problem nie istnieje i nie ma co histeryzowaæ. Kto¶ co¶ wie
wiêcej na ten temat?

M.
Livia
2005-04-08 18:13:46 UTC
Post by Moemi
Po czym poznaæ ¿ó³taczkê u psa?
Pies ma za¿ó³cone dzi±s³a, wnêtrze ucha i bia³ka oczu - trudno to przegapiæ
podobno (piszê "podobno", bo moja psica do tego etapu na szczê¶cie nie
dosz³a).

Pozdrawiam,

Livia
PW
2005-04-08 18:44:15 UTC
Post by Agnieszka Preiss
i wlasnie o tym pisalam - sporo ludzi uwaza ze jak nie ma 100% pewnosci to
po co stosowac :( ano po to, zeby tak sie nie konczylo jak u ciebie:(
dok³adnie niech jak najwiêcej w³a¶cicieli ma ¶wiadomo¶æ ¿e to mo¿e nie 100%
ale czêsto ratuje ¿ycie naszych psin.
Post by Agnieszka Preiss
i o tym tez pisalam...ze ja nie potrafie trzymac psa non stop na smyczy bo
sa kleszcze - czy wiesz ze nawet w zimie sa? w tym roku byly bardzo dlugo do
czasu az sie nie pojawily mrozy...
Nie mia³am o tym pojecia!jak tylko przysz³y przymrozki to Happy lata³a sobie
po ³±kach. Mia³ysmy szczê¶cie ¿e nie z³apa³a kleszcza.

Niestety Happy ostanio chodzi tylko na smyczy. Na okolicznych ³±kach jest
tragedia!! Tyle psów zdech³o i choruje na naszym osiedlu.
Chodzimy te¿ na smyczy z tego wzglêdu i¿ Happy jest strachliwa i ca³y czas
siê szkolimy jak wzajemnie chodziæ.
Post by Agnieszka Preiss
Post by PW
Nie da siê z tym paskudztwem nic zrobiæ????!!!
a co tu zrobic? chyba nie bardzo...one sa wszedzie
no nie wiem jakie¶ opryski, no co najmniej skuteczniejsze szczepionki!!

Przecie¿ sa szczepionki dla ludzi, nie by³oby mo¿na dla naszych zwierzaków??

Pozdrawiam Paulina
Aniela
2005-04-08 18:49:01 UTC
Post by Aniela
bayera p/kleszczom itp, zabezpiecza na okres 5-7 m-c.
jest tez troszke tansza i wodoodporna obroza Preventic, ale chronia TYLKO
przed kleszczami, nie dziala na pchly i starcza na jakies 4 m-ce
No wlasnie-sprobowalam w ubieglym roku i nigdy wiecej-wrocilam do bayera.
Post by Agnieszka Preiss
Post by Aniela
[...]
Trzeba pomyslec tak: zabezpieczony moze zlapac kilka a nie np.100
kleszczy!!Zawsze wtedy szansa na tego nosiciela choroby zmniejsza sie.

Pytalam dzis moja wetke, czy u nas, na naszym terenie, juz mieli przypadki
babeszjozy-niestety juz mieli i to w samym miasteczku a co dopiero ja,
wies:((

Post by Agnieszka Preiss
osiedlach, w trawie, a nie tylko w lasach na drzewach...
dokladnie-trawy tez i chyba glownie-widze to po moim kocie:((
leczenia, ktore sa duze:(
Agnieszka Preiss
2005-04-08 19:15:35 UTC
Post by Aniela
No wlasnie-sprobowalam w ubieglym roku i nigdy wiecej-wrocilam do bayera.
wiadomo - kazdy pies inny ;) u mnie sie spisuje super juz drugi sezon - tzn
ten dopiero sie zaczal;)
Post by Aniela
Trzeba pomyslec tak: zabezpieczony moze zlapac kilka a nie np.100
kleszczy!!Zawsze wtedy szansa na tego nosiciela choroby zmniejsza sie.
mam nadzieje, ze to nie do mnie uwaga...

pozdrawiam
Agnieszka
katarzyna ms
2005-04-08 19:11:00 UTC
Czyli obroża i frontline zabezpiecza jedynie psa przed ewentualnym wbiciem
się kleszcza w psa?<
nie, nie zabezbiecza, natomiast frontline i to czym sa nasaczone obroze
zmniejszaja szanse zarazenia, ale nie pamietam dokladnie jaki tu dziala
mechanizm.

katarzyna
Moemi
2005-04-08 19:26:23 UTC
U¿ytkownik "Agnieszka Preiss"
Post by Agnieszka Preiss
wiadomo - kazdy pies inny ;) u mnie sie spisuje super juz drugi sezon - tzn
ten dopiero sie zaczal;)
Agnieszko, czy mo¿esz napisaæ na czym polega to "spisywanie siê"? Kleszcze
siê nie wbijaj±, czy wbijaj±, a mimo to piesek zdrowy?

M.
Agnieszka Preiss
2005-04-08 20:07:24 UTC
Post by Moemi
Agnieszko, czy mo¿esz napisaæ na czym polega to "spisywanie siê"? Kleszcze
siê nie wbijaj±, czy wbijaj±, a mimo to piesek zdrowy?
poniewaz to moj drugi pies to troszke nauzywalam sie obrozy...najpierw
zaczynalalam od sklepowych - kleszcze sie wbijaly i odpadaly dopiero
napite - bylo ich naprawde sporo, Potem kupilam kiltixa, roznice widzialam
odrazu - kleszcz sie wbil, a zaraz zasychal i odpadal, czyli nie bapijal
sie - nie zarazal. Poniewaz weszla nowosc i wodoodporna to kupilam
Preventica - kleszczy jak narazie nie ma w ogole.
U poprzedniej suki preventica nie zdazylam sprobowac, a u obecnej spisuje
sie bardo dobrze
Post by Moemi
M.
pozdrawiam
Agnieszka
lucash
2005-04-09 09:06:43 UTC
a ja mam pytanie:
w jakim wieku pieska mozna stosowac te preparaty. moj psiak ma 5 miesiecy.
nie jest za mlody ?
Livia
2005-04-09 09:37:01 UTC
Post by Aniela
Co jeszcze? Prosze dopiszcie.
Za spraw± mojego Mêcizny sprawa zostanie nag³o¶niona w mediach :) Na razie
g³ównie na terenie woj. mazowieckiego, ale od czego¶ trzeba zacz±æ. Tym
bardziej, ¿e lekarze w klinice, u której leczê Sarê, alarmuj± - jeszcze nie
by³o tak Œle :/

Pozdrawiam,

Livia & Sara zdrowiej±ca
Aniela
2005-04-09 09:49:03 UTC
Post by lucash
w jakim wieku pieska mozna stosowac te preparaty. moj psiak ma 5 miesiecy.
nie jest za mlody ?
Nie jest za mlody. A przy okazji trzeba kniecznie wspomniec-ze byly
przypadki ze pies mial uczulenie na obroze.Po zalozeniu obrozy trzeba psiaka
obserwowac bacznie-o ile pamietam, wystepuje wysypka na skorze, pod obroza,
i psiak zaczyna miec problemy z oddychaniem. Takze baczna obserwacja pare
pierwszych dni.
Moemi
2005-04-09 11:46:42 UTC
Post by Agnieszka Preiss
kleszcz sie wbil, a zaraz zasychal i odpadal, czyli nie bapijal
sie - nie zarazal.
Hmm... na moje skromne mo¿liwo¶ci rozumienia problemu, to samo wbicie
powinno spowodowaæ zara¿enie... ale nie bêdê siê upieraæ ;-) Thx :-)

M.
La Luna
2005-04-09 12:09:04 UTC
Pewnego wieczoru Sat, 9 Apr 2005 13:41:56 +0200 wiedźmin zdziwił się nieco,
gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.rec.zwierzaki zamiast rzucić mu
się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako Moemi, a następnie wyśpiewała
Hmm... na moje skromne możliwości rozumienia problemu, to samo wbicie
powinno spowodować zarażenie... ale nie będę się upierać ;-)
Nie - to troszke inaczej :)
Kleszcz sie najpierw wbija - a dopiero po jakims czasie zaczyna wpuszczac
do wnetrza zywiciela sline - i to wlasnie w niej sa zarazki.
Wydzielanie sliny moga przyspieszyc nieudolne manipulacje kolo kleszcza,
uciskanie go przy probach nieumiejetnego wyciagania, SMAROWANIE roznymi
rzeczami.
Jesli kleszcz sie wbije i szybciutko ulegnie zatruciu - to nie bedzie mial
czasu na wydzielenie sliny.
--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło
EwA
2005-04-09 12:11:37 UTC
Post by Aniela
Post by lucash
[...]
Oprocz uczulen jeszcze inne zagrozenia to moze niesc ze soba. Moja psica
nosila przez pare dobrych lat obroze Kiltix. Idealnie chronil przed
kleszczami, ale na szyi dookola pojawily sie duuuze brodawki. Dokladnie
dookola szyi, w miejscu, gdzie nosila obroze. To niby lagodne nowotwory,
ale zrezygnowalam z obrozy, bo dalej podrazniane moglyby pewnie
zezlosliwiec.
Pozdr.
EwA
BogdanK
2005-04-09 12:18:48 UTC
Post by Moemi
Post by Agnieszka Preiss
sie - nie zarazal.
Hmm... na moje skromne mo¿liwo¶ci rozumienia problemu, to samo wbicie
powinno spowodowaæ zara¿enie... ale nie bêdê siê upieraæ ;-) Thx :-)
Populacja zara¿onych kleszczy ro¶nie z roku na rok, w roku ub. podobno
siêgnê³a 30% ! To bardzo du¿e prawdopodobieñstwo, ze trafi siê na
chorobê.Kleszcz zara¿a poprzez swoja ¶linê która pe³ni funkcje "cementu
chemicznego" powoduj±cego tak mocne trzymanie siê w skórze ofiary. Sami /u
berneñczyka/ stosujemy i obro¿e i frontline /na grzbiet/ czasem w sprayu/ .
Kleszcze ³apie pomimo tego. Po ok 10 dniach od przyjazdu z nim w "kleszczowe
okolice" badanie krwi, które z regu³y wykazuje w krwinkach pierwotniaka,
kuracja odtrutkowa i po powrocie z wakacji powtórne badanie w mie¶cie. W
ci±gu roku obserwacja /apetyt, kolor dzi±se³, moczu, chêæ do
spacerów/.Szczepionka by³a a mo¿e nawet jest do dostania w europie ale po
kilku latach jej stosowania zapa³ wetów do jej stosowania spad³. Podobno
by³o du¿o powik³añ stosowania jej. Niektóre psy mog± nabyæ pewnej
ograniczonej odporno¶ci na dzia³anie tego pierwotniaka. My 4 lata temu
stracili¶my naszego psa po 6 mies. walce z babeszjoz±, codzienne kroplówki w
domu, homeopatia, diety itp :( . Uwa¿ajcie na Swych ulubieñców, ka¿dy
niepokoj±cy objaw o których piszecie powinien byæ sprawdzony!

Pozdrawiam

BogdanK
Agnieszka Preiss
2005-04-09 16:08:26 UTC
Post by Moemi
Hmm... na moje skromne mo¿liwo¶ci rozumienia problemu, to samo wbicie
powinno spowodowaæ zara¿enie... ale nie bêdê siê upieraæ ;-) Thx :-)
nie:) kleszcz chyba jest niebezpieczny po 24 h czy jakos tak...napewno nie
odrazu - on po wbiciu sie zasycha - nie ma jak wypic krew;)
Post by Moemi
M.
pozdrawiam
Agnieszka