robaki u psa - nie można się pozbyć!
Funkcyjny
2007-12-20 22:17:37 UTC
Witam!

Pies miał robaki - w kale było dużo punktowych białych larw (?). Dostał
drontala. Po kilku tygodniach znów to samo - dostał panacura przez 3 dni. Za
kolejne 2-3 tygodnie robaki znów się pojawiły - znowu dostał przez 3 dni panacura.

Jak można sobie poradzić z tak nawracającymi robakami?
gasper
2007-12-21 07:43:18 UTC
a dawki były dostosowane do masy ciała?
Funkcyjny
2007-12-21 10:03:18 UTC
Post by gasper
a dawki były dostosowane do masy ciała?
Były.

Wczoraj dostał trzecią dawkę panacura. Będę obserwował, czy robaki nie znikną.
Jeśli nie, albo jak znów się pojawią niedługo, to pójdę ze zwierzem na normalną
wizytę, a nie tylko na odrobaczenie. Spytałem się na grupie, może ktoś też miał
podobny problem?

Funkcyjny
ewka
2007-12-21 10:03:13 UTC
Post by Funkcyjny
Witam!
Pies mia³ robaki - w kale by³o du¿o punktowych bia³ych larw (?). Dosta³
drontala. Po kilku tygodniach znów to samo - dosta³ panacura przez 3 dni.
Za
kolejne 2-3 tygodnie robaki znów siê pojawi³y - znowu dosta³ przez 3 dni
panacura.
Znaczy jak to bylo, zobaczyles ze ma robaki i dostal leki, a potem za 2 tyg.
powtorzyles kuracje i nie pomogla?
Jesli sa robaki to trzeba podac leki, a potem za 2 tyg. kuracje powtorzyc i
sprawdac czy w kale znow nie ma i tak jesli sa dalej to za 2 tyg znow podaje
sie leki i tak do skutku. Ja akurat do odrobaczania stosuje Pratel, nie wiem
czy to silniejsze, ale w moim przypadku pies nie ma robakow.
--
pozdr,
ewka
Marex
2008-01-04 22:23:45 UTC
Post by ewka
Post by Funkcyjny
[...]
Mój 4miesieczny ogarek dostawał profilatkycznie 3x Pratel - co
tydzień.Pytałem Weta i wytłumaczył mi , że takie trzykrotne zastosowanie co
tydzień jest skuteczne. Może do czegoś Ci się to przyda.. Praktyka jak widać
rózna... Marex
ewka
2008-01-05 10:03:18 UTC
Mój 4miesieczny ogarek dostawa³ profilatkycznie 3x Pratel - co
tydzieñ.Pyta³em Weta i wyt³umaczy³ mi , ¿e takie trzykrotne zastosowanie
co
tydzieñ jest skuteczne. Mo¿e do czego¶ Ci siê to przyda.. Praktyka jak
widaæ
rózna...
Ciekawe czy sie kierowal ten kto zalecil cotygodniowe podawanie leku. Z tego
co wiem to wyleg jest co dwa tyg. i tak tez wiekszosc zaleca podawac jesli
zauwazy sie robaki, a jeszcze slyszalam tez ze co 10 dni, ale zeby co
tydzien? Moze to po to jakby wyleg byl z roznych robaczych "miotow" :)
--
pozdr,
ewka
asik
2007-12-21 10:07:09 UTC
Post by Funkcyjny
[...]
Jak mo¿na sobie poradziæ z tak nawracaj±cymi robakami?
A odpchlony by³?

Asik
Ami
2007-12-21 10:19:52 UTC
Post by Funkcyjny
Jak można sobie poradzić z tak nawracającymi robakami?
A odpchlony był?
Pchły przenoszą chyba tylko tasiemca a ten nie jest widoczny w kale. Jeśli
się myle to proszę o poprawke.

Pozdrowienia
Amik
asik
2007-12-21 10:46:16 UTC
Post by asik
Post by Funkcyjny
Jak mo¿na sobie poradziæ z tak nawracaj±cymi robakami?
A odpchlony by³?
Pch³y przenosz± chyba tylko tasiemca a ten nie jest widoczny w kale. Je¶li
siê myle to proszê o poprawke.
No tak ale czy to na pewno by³y larwy (mo¿e jajeczka tasiemca podobne sa
troche do ryzu). Znalazlam tu zdjecie larw glisty.
http://psy24.pl/art.php?art=749

Asik
Funkcyjny
2007-12-21 13:16:37 UTC
Post by Ami
Post by Funkcyjny
Jak można sobie poradzić z tak nawracającymi robakami?
A odpchlony był?
Pchły przenoszą chyba tylko tasiemca a ten nie jest widoczny w kale. Jeśli
się myle to proszę o poprawke.
Chyba nie masz racji:
http://www.kolota.republika.pl/ciekawostki/pasozyty/tasiemce.html

Funkcyjny
Ami
2007-12-21 14:39:45 UTC
Post by Funkcyjny
Post by Ami
Pchły przenoszą chyba tylko tasiemca a ten nie jest widoczny w kale. Jeśli
się myle to proszę o poprawke.
http://www.kolota.republika.pl/ciekawostki/pasozyty/tasiemce.html
Upss, dobrze wiedzieć.

Pozdrowienia
Amik

Funkcyjny
2007-12-21 13:12:21 UTC
A odpchlony był?
Był. Fiprexem. Głównie z powodu kleszczy, dlatego ostatni raz w październiku,
ale na pchły powinno to działać przez 3 miesiące.

Funkcyjny
asik
2007-12-21 10:47:17 UTC
Czy to by³o cos takiego? http://psy24.pl/art.php?art=749

Asik
Funkcyjny
2007-12-21 13:09:50 UTC
Post by Funkcyjny
Witam!
Pies miał robaki - w kale było dużo punktowych białych larw (?).
Czy to było cos takiego? http://psy24.pl/art.php?art=749
Zdecydowanie nie to. W kale obecna jest duża ilość małych kawałków robaka,
wielkości mniejszej od ziarnka ryżu.

Funkcyjny
asik
2007-12-21 13:13:26 UTC
Post by asik
Post by Funkcyjny
Witam!
Pies mia³ robaki - w kale by³o du¿o punktowych bia³ych larw (?).
Czy to by³o cos takiego? http://psy24.pl/art.php?art=749
Zdecydowanie nie to. W kale obecna jest du¿a ilo¶æ ma³ych kawa³ków
robaka,
wielko¶ci mniejszej od ziarnka ry¿u.
No to moze cz³ony tasiemca? Wtedy nalezy pieska odpchlic i koniecznie
doprowadzic do porzadku poslanie (tu moga tez byc pchly i w domu niestety
tez). Albo moze to owsiki (nie wiem jak u psow jest z owsikami moze ktos sie
wypowie kto sie spotkal z tymi pasozytami u psow).

Pozdrawiam
Asik
asik

Asik
Funkcyjny
2007-12-21 22:30:12 UTC
Post by asik
A moze to
http://www.bayerpasozytomstop.pl/plugins/p17_image_gallery/images/14.jpg
Kształtem i wielkością jest nawet podobne, choć w rzeczywistości kolor jest
bardziej kremowy, ale to pewnie wynika z powodu otoczenia, w którym się znajduje.

Dziś pies jest dzień po 3-dniowej dawce panacura i nadal miał takie objawy.
Tylko nie wiem, czy to dobrze (pozbywa się), czy źle...

Funkcyjny
La Luna
2007-12-21 17:52:10 UTC
Pewnego wieczoru 21 Dec 2007 14:09:50 +0100 wiedźmin zdziwił się nieco, gdy
strzyga która wyskoczyła na niego z pl.rec.zwierzaki zamiast rzucić mu się
do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako Funkcyjny, a następnie wyśpiewała
Post by Funkcyjny
Zdecydowanie nie to. W kale obecna jest duża ilość małych kawałków robaka,
wielkości mniejszej od ziarnka ryżu.
A jestes pewien ze to pasozyty a nie resztki pokarmowe?
To cos bylo zywe?
Wartaloby wyjasnic co to za istota - wtedy latwiej byloby dobrac wlasciwe
leczenie, bo z opisu to jakis dziwny pasozyt - o ile nim wlasnie byl.
Na pewno nie glisty, pozostaja rozne tasiemce, ale one troche inaczej sie
ujawniaja zazwyczaj.
Moze Twoj pies ma cos egzotycznego?
I dlatego leczenie nie pomaga?
ALbo to nie pasozyty?
--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło
asik
2007-12-21 19:51:21 UTC
Pewnego wieczoru 21 Dec 2007 14:09:50 +0100 wiedŒmin zdziwi³ siê nieco,
gdy
strzyga która wyskoczy³a na niego z pl.rec.zwierzaki zamiast rzuciæ mu siê
do gard³a, dygnê³a, przedstawi³a siê jako Funkcyjny, a nastêpnie
wy¶piewa³a
[...]
Mo¿e po prostu lepiej oddac ka³ do badania. Mo¿e zrób zdjecie i zobaczymy
jak to wyglada.

Pozdrawiam
Asik
Funkcyjny
2007-12-21 22:32:34 UTC
Może po prostu lepiej oddac kał do badania. Może zrób zdjecie i zobaczymy
jak to wyglada.
Ech :) Jeśli jutro w ciągu dnia uda mi się to zaobserwować, to może fotkę
pstryknę.

Swoją drogą - szukałem na necie zdjęć właśnie odchodów z widocznymi śladami
robaków, ale nie znalazłem takiej strony (może pomijając te glisty "luzem").
Rozumiem, że dla niektórych temat może być niesmaczny, ale skoro jest tyle
innych świństw na necie, to i na to powinno być miejsce :)

Funkcyjny
Funkcyjny
2007-12-22 10:45:25 UTC
Może po prostu lepiej oddac kał do badania. Może zrób zdjecie i zobaczymy
jak to wyglada.
Uwaga, podaję zdjęcia. Proszę nie oglądać przy jedzeniu ;)

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8e8c3b330944c93e.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b84a487f1acd7381.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/efbb12395fb83ff4.html

F.
asik
2007-12-22 11:38:12 UTC
Post by asik
Mo¿e po prostu lepiej oddac ka³ do badania. Mo¿e zrób zdjecie i zobaczymy
jak to wyglada.
Uwaga, podajê zdjêcia. Proszê nie ogl±daæ przy jedzeniu ;)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8e8c3b330944c93e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b84a487f1acd7381.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/efbb12395fb83ff4.html
Hm ze zdjec trudno ocenic co to moze byc. Ja zawsze odrobaczalam drontalem.
Moze dawka byla za mala. Drontal jest na robaki plaskie, na oble proponuje
Advantix. Ale dla pewnosci oddaj kal do badania. U mnie zawsze po jednej
dawce byl spokoj (zawsze czyli raz mialy moje psiaki i kot robale). Ja
stawiam na tasiemce u twojego psiaka.

Asik
La Luna
2007-12-22 16:11:56 UTC
Pewnego wieczoru 22 Dec 2007 11:45:25 +0100 wiedźmin zdziwił się nieco, gdy
Post by Funkcyjny
Uwaga, podaję zdjęcia. Proszę nie oglądać przy jedzeniu ;)
Mi to o wiele bardziej wyglada na niestawione czastki jedzenia.
Wez psa na diete kilka dni - podawaj mu cos innego niz do teraz (co on je?
co pije? Czasem u psow z nietolerancja laktozy mleko pozostawia takie
kulki. A moze to jakis skladnik gotowej karmy ktory sie nie trawi a w
ukladzie pokarmowym pecznieje i osiaga taki wyglad? Pies dostaje jakas
kasze?) i zobacz czy wyglad kalu sie nie zmieni.

Bo mi to na pasozyty nie wyglada.
asik
2007-12-22 17:15:55 UTC
Pewnego wieczoru 22 Dec 2007 11:45:25 +0100 wiedŒmin zdziwi³ siê nieco,
[...]
Oddaæ kal do zbadania i sprawa siê wyja¶ni. Mo¿e napisz co pies je wtedy
bêdzie mo¿na faktycznie przypuszczaæ jakie¶ niestrawione cz±stki pokarmu.
Czy ma jeszcze jakie¶ objawy typowe dla psów maj±cych robaki?

Asik
Ann
2007-12-22 21:43:35 UTC
Post by La Luna
Bo mi to na pasozyty nie wyglada.
Mi tez nie. Jesli to bylyby czlony tasiemca, to znalazlby je po prostu na
podlodze a niekoniecznie w kazdej kupie. Czlony, zdolne do rozrodu chyba
same wylaza i mozna je znalezc ruszajace sie gdzies. To wyglada jak
niestrawiona kasza albo kukurydza.

Pozdrawiam
Ann
Funkcyjny
2007-12-22 22:01:31 UTC
Post by Ann
Post by La Luna
[...]
Pies zazwyczaj je kurczaka i ryż. Dodatkowo co dzień podjada trochę jedzenia z
miski kota, z którym jeszcze mieszka - czyli jakiś whiskas lub sucha karma.

Widzę, że jest wiele wątpliwości, czy to robaki. Dziś wieczorem już objawów
nie było, ale jak znów się pojawią, to faktycznie będę musiał zanieść do badania :)

Dziękuję za pomoc!

F.
Funkcyjny
2008-04-17 11:33:26 UTC
Post by Funkcyjny
Post by Ann
Post by La Luna
[...]
Wyciągam ponownie wątek: sprawa dotyczyła dziwnych śladów w kale psa,
zamieszczałem nawet zdjęcia. Myślałem, że to jakieś robale.

Ponieważ objawy nadal się pojawiały, zrobiłem badanie, nawet zaniosłem
próbkę, gdzie było dużo tych podejrzanych białych kuleczek.

Wynik negatywny: nie ma robali.

Zatem to musi być coś w diecie, co potem pęcznieje i zostawia takie ślady.
Podejrzewam jeszcze jedną rzecz: pies mieszka z kotem, może zjada koci żwirek? W
sumie wygląda podobnie.

Dziękuję wszystkim za pomoc i sugestie.

Funkcyjny
Kamila
2013-12-19 16:53:45 UTC
Witam,

czy mogę dowiedzieć się, jak sprawa się zakończyła. Mój pies miał podobne coś w kale. Chwilę potem pojawiła się krew w kale. Badania krwi wykazały zarobaczenia. Natomiast w kale po podaniu leków nie było widac jednoznacznie robaków. Dodam, że równocześnie z badaniami krwi wykonano badania kałi i kał nie wykazał dużego zarobaczenia natomiast krew tak.

Jak to zakończyło się w tym przypadku?

Dzięki za odpowiedz
Kamila