Jak to z tymi szczurami jest?
Tomek
2003-11-06 13:43:27 UTC
Witam
Jestem nowy na grupie, a sprowadza mnie na nia jedno ciekawe pytanie -
prawda o szczurach. Czesto gdy pojawi sie "szczurzy" temat, mowa jest o
trucizne ktora podobno maja w ogonie. Czy to prawda? Czy szczury maja
jakakolwiek trucizne w ogonie czy jest to bajka?

pozdrawiam
Tomek
Smok Eustachy
2003-11-06 15:00:18 UTC
Post by Tomek
[...]
Strychnine ponoc.
Post by Tomek
pozdrawiam
Tomek
Asia
2003-11-06 15:22:56 UTC
Post by Smok Eustachy
Strychnine ponoc.
Prosba byla o pytanie w stylu "na pewno" a nie "ponoc". Sama jestem
ciekawa.

Asia
Tomek
2003-11-06 16:07:56 UTC
Post by Asia
Prosba byla o pytanie w stylu "na pewno" a nie "ponoc". Sama jestem
ciekawa.
mam nadzieje ze zaspokoimy ciekawosc :)

Tomek
Tomek
2003-11-06 16:06:45 UTC
Post by Smok Eustachy
Strychnine ponoc.
tak wlasnie mysli wiele osob... ale podobno jest to nieprawda. Probowalem
cos znalesc w necie ale nie jest latwo... przed chwila znalazlem dwie
stronki:
1) http://www.szczury.prv.pl/ - ( wolno sie laduje - przynajmniej u mnie ) w
dziale FAQ
2)
http://www.google.pl/search?q=cache:fEifuq2earIJ:ratboy.neostrada.pl/szczur.
shtml+%22S%C5%82ysza%C5%82em+kiedy%C5%9B+przes%C4%85d%22+%22strychnina%22&hl
=pl&ie=UTF-8&inlang=pl cytuje "Slyszalem kiedys przesad, ze w ogonach
szczurów znajduje sie strychnina (!). Co za absurd doszukiwac sie srodka
pochodzenia roslinnego u zwierzecia!"

pierwsza ze stron wydaje mi sie bardzo wiarygodna. Naprawde duzo informacji
jest tam zawartych - mimo to jednak z powodu malej ilosci zrodel, dla
pewnosci pytam o wasza opinie. Bylo by dobrze gdyby ktos podal jakies zrodla
informacji o tym ( np. stronka w necie, lub tytul ksiazki ). Aha... zalezy
mi glownie na szczurach hodowlanych, ale info. o szczurach "kanalowych" tez
sie przyda.

Tomek
Sigurd
2003-11-06 16:42:20 UTC
Post by Smok Eustachy
Post by Tomek
[...]
To jest taki absurd, że aż ręce opadają. Skąd u zwierzęcia trucizna
pochodzenia roslinnego? Poza tym, po co w ogonie szczurowi trucizna? Ze
skorpionami Wam się nie pomyliło?

To jest naprawdę przerażające, w jakie rzeczy wierzą ludzie w dzisiejszych
czasach, kiedy to podobno jest obowiazek szkolny.

Sigurd
Tomek
2003-11-06 17:59:46 UTC
To jest taki absurd, ¿e a¿ rêce opadaj±. Sk±d u zwierzêcia trucizna
pochodzenia roslinnego?
mi nie chodzi o strychline, ale o jakakolwiek trucizne, niekoniecznie
pochodzenia roslinnego. Jestem zdania ze niema jej w ogole w szczurzym
ogonie, ale ogolnie wiele osob wierzy w to ze takowa jest obecna - stad moj
post. Na koniec zapytam tylko czy jestes pewien tego co powiedziales ? Fajne
by bylo gdybys sie mogl czyms poprzec ( chcialbym udowodnic to osoba
niedowiezajacym ).
To jest naprawdê przera¿aj±ce, w jakie rzeczy wierz± ludzie w dzisiejszych
czasach, kiedy to podobno jest obowiazek szkolny.
mnie tego w szkole nie uczyli ;)

Tomek
Natalia
2003-11-06 18:10:36 UTC
U�ytkownik "Tomek" <tk-***@NOSPAMwp.pl> napisa� w wiadomo�ci news:boe284$mpk$***@nemesis.news.tpi.pl...
Fajne
Post by Tomek
by bylo gdybys sie mogl czyms poprzec ( chcialbym udowodnic to osoba
niedowiezajacym ).
To bêdzie trudno udowodniæ. Podobnie jak trudno by³oby znaleŒæ naukowy
artyku³, w którym by³oby napisane czarno na bia³ym, ¿e np. w telewizorze nie
ma ma³ych ludków, które wy¶wietlaj± obraz....

Natalia
Tomek
2003-11-06 18:23:16 UTC
Post by Natalia
To bêdzie trudno udowodniæ. Podobnie jak trudno by³oby znaleŒæ naukowy
artyku³, w którym by³oby napisane czarno na bia³ym, ¿e np. w telewizorze nie
ma ma³ych ludków, które wy¶wietlaj± obraz....
to prawda... przekonalem sie o tym probujac cos w necie poszukac. Znalazlem
2 strony, po dosc dlugim szukaniu. Niewiem... moze gdzies w bibliotece beda
jakies materialy, albo w sklepach zoologicznych

Tomek
Natalia
2003-11-06 18:33:16 UTC
Post by Natalia
[...]
Na sklepy nie licz, ju¿ prêdzej w internecie. SprawdŒ te¿ w takich
broszurkach o hodowli szczurów, czasem w tego typu pozycjach pisz± o ró¿nych
przes±dach.

Natalia
Arkadesh Dreadful
2003-11-06 19:23:45 UTC
Post by Tomek
to prawda... przekonalem sie o tym probujac cos w necie poszukac. Znalazlem
2 strony, po dosc dlugim szukaniu. Niewiem... moze gdzies w bibliotece beda
jakies materialy, albo w sklepach zoologicznych
Problem w tym, ze w takich materialach pisze sie o tym, co jest, a nie o
tym czego nie ma...

pzdr
Arkadesh
Sigurd
2003-11-06 20:54:08 UTC
Post by Tomek
Post by Sigurd
[...]
Czyli chcesz, żebyśmy znaleźli książkę, w której jest napisane "szczur nie
ma trucizny w ogonie"?
Chyba się nie uda...

Sigurd
Tomek
2003-11-06 21:26:22 UTC
Czyli chcesz, ¿eby¶my znaleŒli ksi±¿kê, w której jest napisane "szczur nie
ma trucizny w ogonie"?
Chyba siê nie uda...
tzn. nie oczekuje ze wszyscy nagle zaczna leciec do biblioteki i szukac
ksiazek, tylko jesli ktos wczesniej sie natknal na jakas ksiazke zwiazana z
tematem, to bylo by fajnie zeby zdradzil jej tytul :)

Tomek
Paulina W
2003-11-06 22:09:01 UTC
::: Czyli chcesz, ¿eby¶my znaleŒli ksi±¿kê, w której jest napisane
::: "szczur nie ma trucizny w ogonie"?
::: Chyba siê nie uda...
::
[...]

Oczekujesz, ¿e kto¶ napisa³ ksi±¿kê po¶wiêcon± durnym urojeniom ludowym, pt.
"Czy szczur ma truciznê w ogonie?" ;))))

Paulina
Sigurd
2003-11-06 22:35:50 UTC
Post by Tomek
Post by Sigurd
[...]
Jeżeli z tematem trucizny w ogonie - to nie, takeij książki
najprawdopodobniej nie ma.
Możesz zerknąć do np. Gorazdowski, "Szczur", w miarę sensowna pozycja (i
własnie dlatego nic tam o truciznach nie ma)

Sigurd
marta
Absurd do potgi n-tej!!!!!! Kto w ogóle wymyślił taką głupotę????
Tomek
2003-11-06 18:02:43 UTC
Absurd do potgi n-tej!!!!!! Kto w ogóle wymy¶li³ tak± g³upotê????
Niewiem ( chetnie sie dowiem ). Tak czy siak, jest to glupota nie na mala
skale

Tomek
Qba
2003-11-07 12:00:44 UTC
Co tam strychnina! Moj Waglik ma w ogonie nie takie rzeczy i ¿yje! A
wlasciwie oboje zyjemy! (((-: Cyba mam szczescie...
Pozdr. Basia&Waglik
Tomek
2003-11-08 19:40:48 UTC
Dzieki wszystkim za odpowiedzi, pytalem weterynarza i potwierdzil, ze niema
tam rzadnej strychniny itd. Ten dowod wystarcza.

Jeszcze raz THX za odp :)

Tomek

Nusia
2003-11-06 19:24:10 UTC
Post by Tomek
Czy szczury maja
jakakolwiek trucizne w ogonie czy jest to bajka?
jeny!!! to ja chyba powinnam braæ Fuksa w rekawiczkach :)
a to skubany :> jego gapiowato-poczciwy wyraz pyska nie wskazywa³by na takie
niecne niedozwolone posiadanie "narktyków" czy tam innych trucizn ;)

pozdrawiam
Nusia & Fuks ze ¶mierciono¶nym ogonem ;D
Tomek
Tomek, pozdrawiajacy Nusie i Fuksa :)
akpih
2003-11-07 07:39:21 UTC
cos sie komus pozajaczkowalo:) Ciekawa jestem w którym miejscu moja Tucha
mialaby miec trucizne:) ogonek ma przesliczny dlugi i jak na dame przystalo
bardzo czysciutki:) po za tym to straszny pieszczoch i lasuch:)
odpowiadam szczury nie posiadaja w sobie zadnych trujacych substancji:)
Akpih
PS. Maja jedna chwytaja czlowieka za serce i juz sie nie daja wyrzucic:) a to
szkodniki :D:D:D:D

Akpih
akpih

Basia
2003-11-07 09:58:28 UTC
Post by Tomek
[...]
Jak to jest to nie wiem, ale jest to opinia bardzo zakorzeniona szczegolnie
na wsi i dotyczaca dzikich szczurow.
Mieszkalam troche na wsi i obserwowalam koty i z wlasnego podworka niejako
moge powiedziec, ze dorosle koty, gdy upolowaly szczura nie zjadaly go
calego tylko przednia polowe a zadek gryzonia wraz z ogonem zostawialy. Raz
stracilismy mlodego kociaka, ktory wlasnie zjadl taki zostawiony przez
doroslego kocura szczurzy zadek z ogonem.
Czy kociak zmarl przez ten ogon czy to byl zbieg okolicznosci to nie wiem,
ale stalo sie.

Swoja droga to ciekawa sprawa i warta wyjasnienia... moze weterynarze
mogliby sie wypowiedziec?

pozdrawiam
Basia
Sigurd
2003-11-07 10:03:51 UTC
Post by Basia
Post by Tomek
[...]
Na jaki temat, na litość??? Że kotom nie smakuje ogon szczura? Że ogon
szczura składa się w większości z kręgów i skóry porosnietej zrogowaciałą
sierścią?

Sigurd
Basia
2003-11-07 10:26:30 UTC
Na jaki temat, na lito¶æ??? ¯e kotom nie smakuje ogon szczura? ¯e ogon
szczura sk³ada siê w wiêkszo¶ci z krêgów i skóry porosnietej zrogowacia³±
sier¶ci±?
No wlasnie, a moze kotom szkodzi ta twardosc szczurzego ogona? Moze taki
ogon uszkadza wewnetrzna strone jelit i stad sie wziela opinia ze jest
trujacy.

Sigurd, nie oburzaj sie, nie mam nic ani do kotow ani do szczurow a ze temat
szkodliwosci szczurzego ogona istneje od bardzo dawna to fakt. Ja po prostu
podalam przyglad mi osobiscie znany, ale wcale nie twierdze ze szczurzy ogon
jest trujacy, w koncu puchacze poluja na szczury, zjadaja je w calosci i
zyja.

pozdrawiam
Basia
Sigurd
2003-11-07 10:48:07 UTC
Post by Basia
Post by Sigurd
[...]
Ja myślę, że raczej kot musiałby być strasznie głodny i zdesperowany, żeby
próbować jeść szczurzy ogon - przecież tam praktycznie nie ma mięsa z
wyjątkiem mięśni okołokręgowych. Więc w większości przypadków kot ogon
zostawia, co pewnie ludzie uznali za dowód na truciznę. Idiotyczny zresztą
dowód, bo kot kamieni też nie je, a trujące nie są.

Sigurd
Natalia
2003-11-07 11:02:01 UTC
U�ytkownik "Sigurd" <***@poczta.onet.pl> napisa� w wiadomo�ci news:boftel$5fo$***@news.onet.pl...
Wiêc w wiêkszo¶ci przypadków kot ogon
zostawia, co pewnie ludzie uznali za dowód na truciznê. Idiotyczny zreszt±
dowód, bo kot kamieni te¿ nie je, a truj±ce nie s±.
Tak zak³adasz teraz. Nie zdziwiê siê, je¶li post na ten temat pojawi siê w
przysz³ym tygodniu ;-)

Natalia
Krystyna Chiger
2003-11-07 12:19:45 UTC
Post by Sigurd
Ja myślę, że raczej kot musiałby być strasznie głodny i zdesperowany, żeby
próbować jeść szczurzy ogon - przecież tam praktycznie nie ma mięsa z
wyjątkiem mięśni okołokręgowych.
I tu pewnie jest pies, a właściwie kot, pogrzebany :-(
Post by Sigurd
Więc w większości przypadków kot ogon
zostawia, co pewnie ludzie uznali za dowód na truciznę. Idiotyczny zresztą
dowód, bo kot kamieni też nie je, a trujące nie są.
Na wsi koty rzadko są karmione - mają sobie upolować. Kocia matka pewnie nie
miała już pokarmu, maluch był niedożywiony, zeżarł ciężkostrawne
resztki - i tym samym oddał zycie w służbie zabobonu. BTW, wiejskim
kotom jest coraz trudniej coś złapać - nie ma zboża w stodolach, mniej jest
gryzoni.

Krycha&Co(ty) z garnkiem ziarna dla myszy w stodole
Asia
2003-11-07 12:56:01 UTC
Post by Krystyna Chiger
wiejskim
kotom jest coraz trudniej co¶ z³apaæ - nie ma zbo¿a w stodolach, mniej
jest
Post by Krystyna Chiger
gryzoni.
Nie zartuj. Mieszkam w okolicy, gdzie sa same laki i pastwiska, sama nie
mam gospodarstwa a myszy mi sie pchaja do pomieszczen gospodarczych w domu
doslownie wszystkimi dziurami. Oststnio jedna zamieszkala w kotlowni w
okolicach kotla CO. Myszy zywia sie nie tylko zbozem. Oczywiscie nie znaczy
to, ze nie karmie swoich kotow...

Asia
Basia
2003-11-07 13:27:56 UTC
Na wsi koty rzadko s± karmione - maj± sobie upolowaæ. Kocia matka pewnie
nie
mia³a ju¿ pokarmu, maluch by³ niedo¿ywiony, ze¿ar³ ciê¿kostrawne
resztki - i tym samym odda³ zycie w s³u¿bie zabobonu.
Czy to sie odnosi do kociaka o ktorym wyzej napisalam? Jesli tak to ja
przepraszam, ale u mnie w domu (a wlasciwie u mojej mamy) zwierzaki dostaja
zawsze i regularnie jesc i zarzut, ze z powodu glodzenia kot zjadl szczurzy
tylek jest nie fair. Moze to zrobil z ciekawosci ale na pewno nie z glodu.

pozdrawiam
Basia
Asia
2003-11-07 14:25:04 UTC
Post by Basia
[...]
Nie denerwuj sie. Zrobil to bo tak mu kazal instynkt. to natura....

Asia

Database (slave) 0.004649 s
44.2734 kB
Benchmark Min Max Average Total
SELECT `lang` FROM `newsgroup` WHERE `newsgroup_url` = 'pl.rec.zwierzaki' (4)
0.000327 s
0.000472 s
0.000391 s
0.001563 s
2.2344 kB
2.3672 kB
2.2676 kB
9.0703 kB
SELECT `code`, `name` FROM `lang` WHERE `code` = 'pl' (3)
0.000140 s
0.000153 s
0.000146 s
0.000439 s
2.4141 kB
2.4141 kB
2.4141 kB
7.2422 kB
SELECT * FROM `lang` WHERE `code` = 'pl' (1)
0.000188 s
0.000188 s
0.000188 s
0.000188 s
12.5234 kB
12.5234 kB
12.5234 kB
12.5234 kB
SELECT * FROM `thread` WHERE `hash` = '3gXpuIJm' (1)
0.000462 s
0.000462 s
0.000462 s
0.000462 s
4.2500 kB
4.2500 kB
4.2500 kB
4.2500 kB
SELECT * FROM `newsgroup` WHERE `newsgroup_id` = '57888' (1)
0.000535 s
0.000535 s
0.000535 s
0.000535 s
5.8047 kB
5.8047 kB
5.8047 kB
5.8047 kB
SELECT * FROM `temp_simthread` WHERE `hash` = '3gXpuIJm' (1)
0.000590 s
0.000590 s
0.000590 s
0.000590 s
2.6953 kB
2.6953 kB
2.6953 kB
2.6953 kB
SELECT text_res, img_res, manual FROM porndetect WHERE hash = '3gXpuIJm' AND page = 1 (1)
0.000872 s
0.000872 s
0.000872 s
0.000872 s
2.6875 kB
2.6875 kB
2.6875 kB
2.6875 kB
Kohana 0.012556 s
109.9219 kB
Benchmark Min Max Average Total
find_file (181)
0.000005 s
0.000349 s
0.000069 s
0.012556 s
0.5234 kB
2.1563 kB
0.6073 kB
109.9219 kB
Requests 0.122524 s
809.5859 kB
Benchmark Min Max Average Total
"3gXpuIJm/jak-to-z-tymi-szczurami-jest" (1)
0.124965 s
0.124965 s
0.124965 s
0.124965 s
837.6094 kB
837.6094 kB
837.6094 kB
837.6094 kB
Thread controller 0.001160 s
27.7109 kB
Benchmark Min Max Average Total
Init (1)
0.001160 s
0.001160 s
0.001160 s
0.001160 s
27.7109 kB
27.7109 kB
27.7109 kB
27.7109 kB
Thread parsing 0.093828 s
331.2969 kB
Benchmark Min Max Average Total
Other (2)
0.002966 s
0.034043 s
0.018505 s
0.037009 s
55.2500 kB
57.2500 kB
56.2500 kB
112.5000 kB
PHP Post Parsing (1)
0.015631 s
0.015631 s
0.015631 s
0.015631 s
161.6953 kB
161.6953 kB
161.6953 kB
161.6953 kB
C++ Post Parsing (1)
0.039550 s
0.039550 s
0.039550 s
0.039550 s
25.6797 kB
25.6797 kB
25.6797 kB
25.6797 kB
Three (1)
0.001638 s
0.001638 s
0.001638 s
0.001638 s
31.4219 kB
31.4219 kB
31.4219 kB
31.4219 kB
Load & uncompress 0.002796 s
51.7891 kB
Benchmark Min Max Average Total
load_thread (1)
0.002796 s
0.002796 s
0.002796 s
0.002796 s
51.7891 kB
51.7891 kB
51.7891 kB
51.7891 kB
Application Execution (507) 0.020666 s 33.418700 s 0.198029 s 0.141209 s
749.6172 kB 4,534.3750 kB 1,359.0533 kB 1,440.8047 kB