Jak to z tymi szczurami jest?
Tomek
2003-11-06 13:44:16 UTC
Witam
Jestem nowy na grupie, a sprowadza mnie na nia jedno ciekawe pytanie -
prawda o szczurach. Czesto gdy pojawi sie "szczurzy" temat, mowa jest o
trucizne ktora podobno maja w ogonie. Czy to prawda? Czy szczury maja
jakakolwiek trucizne w ogonie czy jest to bajka?

pozdrawiam
Tomek
Smok Eustachy
2003-11-06 15:02:56 UTC
Post by Tomek
[...]
Strychnine ponoc.
Post by Tomek
pozdrawiam
Tomek
Asia
2003-11-06 15:22:11 UTC
Post by Smok Eustachy
Strychnine ponoc.
Prosba byla o pytanie w stylu "na pewno" a nie "ponoc". Sama jestem
ciekawa.

Asia
Tomek
2003-11-06 16:06:18 UTC
Post by Smok Eustachy
Strychnine ponoc.
tak wlasnie mysli wiele osob... ale podobno jest to nieprawda. Probowalem
cos znalesc w necie ale nie jest latwo... przed chwila znalazlem dwie
stronki:
1) http://www.szczury.prv.pl/ - ( wolno sie laduje - przynajmniej u mnie ) w
dziale FAQ
2)
http://www.google.pl/search?q=cache:fEifuq2earIJ:ratboy.neostrada.pl/szczur.
shtml+%22S%C5%82ysza%C5%82em+kiedy%C5%9B+przes%C4%85d%22+%22strychnina%22&hl
=pl&ie=UTF-8&inlang=pl cytuje "Slyszalem kiedys przesad, ze w ogonach
szczurów znajduje sie strychnina (!). Co za absurd doszukiwac sie srodka
pochodzenia roslinnego u zwierzecia!"

pierwsza ze stron wydaje mi sie bardzo wiarygodna. Naprawde duzo informacji
jest tam zawartych - mimo to jednak z powodu malej ilosci zrodel, dla
pewnosci pytam o wasza opinie. Bylo by dobrze gdyby ktos podal jakies zrodla
informacji o tym ( np. stronka w necie, lub tytul ksiazki ). Aha... zalezy
mi glownie na szczurach hodowlanych, ale info. o szczurach "kanalowych" tez
sie przyda.

Tomek
Tomek
2003-11-06 16:07:29 UTC
Post by Asia
Prosba byla o pytanie w stylu "na pewno" a nie "ponoc". Sama jestem
ciekawa.
mam nadzieje ze zaspokoimy ciekawosc :)

Tomek
Sigurd
2003-11-06 16:45:14 UTC
Post by Smok Eustachy
Post by Tomek
[...]
To jest taki absurd, że aż ręce opadają. Skąd u zwierzęcia trucizna
pochodzenia roslinnego? Poza tym, po co w ogonie szczurowi trucizna? Ze
skorpionami Wam się nie pomyliło?

To jest naprawdę przerażające, w jakie rzeczy wierzą ludzie w dzisiejszych
czasach, kiedy to podobno jest obowiazek szkolny.

Sigurd
marta
Absurd do potgi n-tej!!!!!! Kto w ogóle wymyślił taką głupotę????
Tomek
2003-11-06 18:00:38 UTC
To jest taki absurd, ¿e a¿ rêce opadaj±. Sk±d u zwierzêcia trucizna
pochodzenia roslinnego?
mi nie chodzi o strychline, ale o jakakolwiek trucizne, niekoniecznie
pochodzenia roslinnego. Jestem zdania ze niema jej w ogole w szczurzym
ogonie, ale ogolnie wiele osob wierzy w to ze takowa jest obecna - stad moj
post. Na koniec zapytam tylko czy jestes pewien tego co powiedziales ? Fajne
by bylo gdybys sie mogl czyms poprzec ( chcialbym udowodnic to osoba
niedowiezajacym ).
To jest naprawdê przera¿aj±ce, w jakie rzeczy wierz± ludzie w dzisiejszych
czasach, kiedy to podobno jest obowiazek szkolny.
mnie tego w szkole nie uczyli ;)

Tomek
Tomek
2003-11-06 18:03:20 UTC
Absurd do potgi n-tej!!!!!! Kto w ogóle wymy¶li³ tak± g³upotê????
Niewiem ( chetnie sie dowiem ). Tak czy siak, jest to glupota nie na mala
skale

Tomek
Natalia
2003-11-06 18:10:33 UTC
U�ytkownik "Tomek" <tk-***@NOSPAMwp.pl> napisa� w wiadomo�ci news:boe284$mpk$***@nemesis.news.tpi.pl...
Fajne
Post by Tomek
by bylo gdybys sie mogl czyms poprzec ( chcialbym udowodnic to osoba
niedowiezajacym ).
To bêdzie trudno udowodniæ. Podobnie jak trudno by³oby znaleŒæ naukowy
artyku³, w którym by³oby napisane czarno na bia³ym, ¿e np. w telewizorze nie
ma ma³ych ludków, które wy¶wietlaj± obraz....

Natalia
Tomek
2003-11-06 18:24:02 UTC
Post by Natalia
To bêdzie trudno udowodniæ. Podobnie jak trudno by³oby znaleŒæ naukowy
artyku³, w którym by³oby napisane czarno na bia³ym, ¿e np. w telewizorze nie
ma ma³ych ludków, które wy¶wietlaj± obraz....
to prawda... przekonalem sie o tym probujac cos w necie poszukac. Znalazlem
2 strony, po dosc dlugim szukaniu. Niewiem... moze gdzies w bibliotece beda
jakies materialy, albo w sklepach zoologicznych

Tomek
Natalia
2003-11-06 18:33:14 UTC
Post by Natalia
[...]
Na sklepy nie licz, ju¿ prêdzej w internecie. SprawdŒ te¿ w takich
broszurkach o hodowli szczurów, czasem w tego typu pozycjach pisz± o ró¿nych
przes±dach.

Natalia
Arkadesh Dreadful
2003-11-06 19:24:11 UTC
Post by Tomek
to prawda... przekonalem sie o tym probujac cos w necie poszukac. Znalazlem
2 strony, po dosc dlugim szukaniu. Niewiem... moze gdzies w bibliotece beda
jakies materialy, albo w sklepach zoologicznych
Problem w tym, ze w takich materialach pisze sie o tym, co jest, a nie o
tym czego nie ma...

pzdr
Arkadesh
Nusia
2003-11-06 19:24:11 UTC
Post by Tomek
Czy szczury maja
jakakolwiek trucizne w ogonie czy jest to bajka?
jeny!!! to ja chyba powinnam braæ Fuksa w rekawiczkach :)
a to skubany :> jego gapiowato-poczciwy wyraz pyska nie wskazywa³by na takie
niecne niedozwolone posiadanie "narktyków" czy tam innych trucizn ;)

pozdrawiam
Nusia & Fuks ze ¶mierciono¶nym ogonem ;D
Tomek
Tomek, pozdrawiajacy Nusie i Fuksa :)
Sigurd
2003-11-06 20:57:01 UTC
Post by Tomek
Post by Sigurd
[...]
Czyli chcesz, żebyśmy znaleźli książkę, w której jest napisane "szczur nie
ma trucizny w ogonie"?
Chyba się nie uda...

Sigurd
Tomek
2003-11-06 21:27:49 UTC
Czyli chcesz, ¿eby¶my znaleŒli ksi±¿kê, w której jest napisane "szczur nie
ma trucizny w ogonie"?
Chyba siê nie uda...
tzn. nie oczekuje ze wszyscy nagle zaczna leciec do biblioteki i szukac
ksiazek, tylko jesli ktos wczesniej sie natknal na jakas ksiazke zwiazana z
tematem, to bylo by fajnie zeby zdradzil jej tytul :)

Tomek
Paulina W
2003-11-06 22:09:35 UTC
::: Czyli chcesz, ¿eby¶my znaleŒli ksi±¿kê, w której jest napisane
::: "szczur nie ma trucizny w ogonie"?
::: Chyba siê nie uda...
::
[...]

Oczekujesz, ¿e kto¶ napisa³ ksi±¿kê po¶wiêcon± durnym urojeniom ludowym, pt.
"Czy szczur ma truciznê w ogonie?" ;))))

Paulina
Sigurd
2003-11-06 22:38:43 UTC
Post by Tomek
Post by Sigurd
[...]
Jeżeli z tematem trucizny w ogonie - to nie, takeij książki
najprawdopodobniej nie ma.
Możesz zerknąć do np. Gorazdowski, "Szczur", w miarę sensowna pozycja (i
własnie dlatego nic tam o truciznach nie ma)

Sigurd
akpih
2003-11-07 07:39:21 UTC
cos sie komus pozajaczkowalo:) Ciekawa jestem w którym miejscu moja Tucha
mialaby miec trucizne:) ogonek ma przesliczny dlugi i jak na dame przystalo
bardzo czysciutki:) po za tym to straszny pieszczoch i lasuch:)
odpowiadam szczury nie posiadaja w sobie zadnych trujacych substancji:)
Akpih
PS. Maja jedna chwytaja czlowieka za serce i juz sie nie daja wyrzucic:) a to
szkodniki :D:D:D:D

Akpih
Następna strona >
Strona 1 z 2